Denmark

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Hej. Jeg hedder Dennis og kommer fra Herning i Midtjylland. Jeg faldt lige over jeres lille hjørne i søgen efter mere Info om i3 rex. Jeg har de sidste 5 år kørt BMW og været yderst tilfreds. Først en 3 serie Touring og de sidste to år den nye 1 serie. Har været forelsket i tanken om en elbil så længe jeg kan huske og efter en tur i Tesla for nogle måneder siden har tankerne været på den. Men den ryger hurtigt op i en prisklasse hvor jeg ikke rigtigt har lyst til at lande.

Her kommer i3 så ind i billedet. Vi kører ca. 25.000km om året, de 10.000 som kørte ture på under 20km, resten på familiebesøg og firmakørsel. Kommer nok ud over de 300km 5-10 gange om året. Syntes i3 rex lyder helt perfekt til mig, men er lidt i tvivl om det bare er min forelskelse i elbiler der giver udslaget.

Jeg her svært ved at få nogen som helst Info ud af vores forhandler. Så her kommer i ind i billedet. Hvor kan jeg finde Info om de udstyrspakker i skriver lidt om? Hvad med det regneark er det et man kunne få lov til at lege lidt med? Hvor finder jeg en prisliste på udstyr? Umiddelbart er jeg ikke så vanskelig med hensyn til udstyr, men det lyder jo til at det ville være dumt ikke at bruge for de 70.000kr der er fritaget.

Har i hørt noget med hensyn til serviceintervaller?
Transport af cykel? Har ikke mulighed for at se/prøve en i3 i Midtjylland før til maj, hvad siger i til størrelsen i forhold til en f21? Pladsforhold på bagsæder? Min største bekymring pt er om jeg kan få cyklen ind bag i bilen da jeg ikke lige kan finde noget om udvendig transport af cyklen.

Håber at i vil dele jeres viden med mig.
 
Hej Dennis, og velkommen

Ja man skal desværre til KBH for at se og prøve i3.. Det er dog ikke muligt at prøve en REX version endnu..
Men umiddelbart bliver man ikke skuffet. Rimelig god plads i kabinen for en lille bil og klart bedre end en 1 serie..
Desværre syntes BMW ikke man skal have noget med når man kører i3, så der er hverken anhængertræk, tagræling eller andet til udvendig opbevaring. Men mon ikke det kommer så snart den rigtig kommer på markedet.

Men ring og spørg efter en I3 mand, Martin eller ??..

BMW Jan Nygaard AS
Firskovvej 31-33
2800 Lyngby
Telefon: 45 88 66 00
Fax: 45 93 11 70
 
Hej
Godt initiativ med det her lokale forum
Jeg har bestilt en bev til levering medio september, men er i tvivl om følgende og håber en af jer ved det...
Er "heat pump"altså varmepumpe standard?
Er harmon lydanlægget pengene værd ( ved godt det kommer an på smag og behag men...)
Iøvrigt har jeg bestilt stort set alt extra.
Og så bor jeg i lejlighed på Nørrebro...hvor mon jeg kan lade...spændende.
:D
 
Efter at have kørte endnu en tur i i3'ere idag tror jeg næsten med 100% sikkerhed at jeg besluttet mig for at købe BEV.

Kbh2014 said:
Hej
Godt initiativ med det her lokale forum
Jeg har bestilt en bev til levering medio september, men er i tvivl om følgende og håber en af jer ved det...
Er "heat pump"altså varmepumpe standard?
Er harmon lydanlægget pengene værd ( ved godt det kommer an på smag og behag men...)
Iøvrigt har jeg bestilt stort set alt extra.
Og så bor jeg i lejlighed på Nørrebro...hvor mon jeg kan lade...spændende.
:D

Heatpump er standard i Danmark og flere andre nordiske lande. Dog kun på BEV modellen.
JA! Det spiller vildt godt og til prisen uden afgifter vil det være synd at undlade.
Min bliver også med næsten alt. Held og lykke med at lade på Nørrebro. Håber du finder ud af noget smart :)
 
Palleraa said:
Jeg tror vi har taget en beslutning nu.

BMW i3 - RANGE EXTENDER Kode kr. 335.600,00
Komfortpakke ADVANCE: Navigation Business(606) Klima Aut., Fartpilot, Regnsensor, Opbevaringspakke, Antiblænd bakspejl, Kopholder, Armlæn, Multifunktions-Rat, 12volt stik. Led Lys elementer(5ak) 7ga kr. 21.941,00
Navigation Proff. I forb. med 7GA 609 kr. 9.012,00
Led Forlyget iforb. Med 7GA 5A2 kr. 5.485,00
Interior Design: Lodge 7ky kr. 15.594,00
Driving Assistant Plus (Tvang 7rs og Interiør pakke) 5AT kr. 7.758,00
ConnectedDrive Services pakke: Concierge,RTTI,APP,BMW Online ( Tvang Navi. Pro.) 7s9 kr. 5.250,00
El-Soltag 403 kr. 7.679,00
Harman Kardon 674 kr. 6.269,00
Metallak         ? kr. 5.172,00
Udstyr TOTAL kr. 84.160,00
Udstyrsgrænse Beløb Overstiger Grænse
Lev. Omk kr. 4.250,00
I alt. Inkl. Moms kr. 424.010,00
Hvor meget har du brugt for meget ift. afgift: kr. 8.249,00
Beløb på udstyr inkl. Afgift: kr. 24.747,00

Ny pris inkl. Afgift på udstyr kr. 436.258,00

Håber det giver mening. Som altid driller det lidt med formateringen fra excel. De fælge jeg gerne vil have må jeg så finde ud af at købe efterfølgende. Dem har jeg ikke lyst til at betale 3 gange prisen af.

Hej Palle
Har du fået bekræftet dit køb og selvvalg af udstyr uden afgift?
Jeg har endnu intet hørt :-(

Thomas
 
Jeg besluttede mig for en BEV og den er bestilt. Blev enig med mig selv om at da jeg startede med at kigge på en i3 var det for at købe en elektrisk bil, og ikke for at købe en BMW i3 med benzin motor. Jeg vil gerne sende dig det ark jeg har fået fra BMW til at udregne pris for REX. Smider du ikke din mail i en PM?

Jeg valgte så godt som alt udstyr i min BEV. Dog "kun" 19" fælge pga. komfort og ét skrid ned på interiør-stigen da jeg tror Suite ville blive for mørkt til mig.
 
Hej derude

Er der nogen der har fået en leveringsdato eller andre gode nyheder :)

Jeg venter stadig på BMW vender tilbage med nyt om REX versionen..
Om man selv må vælge udstyr for de 75000kr uden afgift og hvornår den evt kan leveres.

Er der nogen der har været inde at prøve den nye REX på danske plader???

Hygge
Thomas
 
Hej Igen

Så blev det endelig bekræftet.
Så nu er der bestilt I3REX, laurus gray, Comfort pakke, 20" fælge, komfort adgang, tonede ruder, LED lys, Navi(stor skærm), park assist.
Det passede med de 75k i udstyr inden afgift..

Så venter jeg bare på august :)
 
Hej Igen
Skriver lidt med mig selv :)
Men vil lige opdatere min status og så fik vi endnu en dansker på forum :)
Min bil skulle være i produktion, men jeg har stadig ikke fået en leveringsdato. Det betyder at leveringsdatoen blev rykket frem, herligt.
Jeg var ved BMW i tirsdags, den 24/6 hvor de indtil videre havde leveret 2 styk i DK.
Jeg kunne så samtidig se at man ikke mere kan købe en REX for 335kkr, men nu 349kkr, så jeg sparede 14kkr på at være hurtig :)
Hygge
 
Hej med jer.
Jeg er ny i dette forum - alletiders med en dansk vinkel.
Jeg har netop fået at vide at min bil (BEV) tilsyneladende er i produktion og derfor klar til levering i løbet af ca. 3 uger. Det bliver super spændende, og bilen skal nok vække lidt opsigt på heden (Herning) :shock:
Christoffer
 
Hej Christoffer

Og Velkommen!!
Får du leveret fra KBH, eller er Århus allerede igang?
Hvornår bestilte du?

PS. Jeg fik også bekræftet produktion for 14 dage siden, men det varer stadig 14 "arbejdsdage" at få den til danmark + klargøring..
Kan jeg ikke bare køre til Leipzig med X3'en og en autotrailer så var den hjemme imorgen :)
 
Hej igen

Det har allerede været en længere proces - så lidt utålmodig er jeg da også ved at være.
Jeg udfyldte pre-order før jul, sendte mail med bestilling 1/4 og har en underskrevet slutseddel 23/4.
Min ordre er tilsyneladende rykket lidt frem, da der er problemer med læder-leverancerne, og jeg skal "kun" have Lodge.
Jeg har handlet med Kbh og bilen bliver leveret til Kbh og sendt videre til Århus med transporter (med mindre jeg bliver alt for utålmodig, man kan jo hurtiglade flere steder)
Ved I for øvrigt, om der medfølger ladekabel til Clever-standere, når hurtigladning er tilvalgt?

Christoffer
 
Det lyder som min tidslinie!! Men vi får jo også leveret tæt på hinanden.
Med hensyn til kabler så tror jeg du får medleveret den lille lader(kommunikations enhed ), op til 16A ladning.
Et type 2 til 2 kabel kan købes hos BMW for lidt under 2K, men næsten alle ladere, både ac og dc, er med kabel på standeren! Så du skal ikke have et kabel med!!
 
Hejsa :)

Jeg får min I3 REX (349.000) i september.

Har bestilt med
7GA - Komfort pakke Advanced
5AT - Driving assistent plus pakke
5DU - Parkerings assistens pakke
609 - Navi Pro
5A2 - Led forlygter
7KX - Loft inteiør design
4U7/408 - AC/DC lyn ladning

I alt: 458.018,-

Har dog overvejet (da min max grænse er nået) om man skulle droppe parkerings pakken til fordel for soltag..... hmmm... Er der nogen der har soltaget og ikke kan undvære det, alternativt er der nogen der har parkerings assistenten og ikke vil undvære den?

Har fået adgang til ABL's nye 22 KW EVSE231 lader (da man desværre kun kan lade på 1 fase med i3'eren er det kun 7,4 KW (32A), men alle 22 kw hvis der kommer en Tesla forbi senere :)). Jeg har fået at vide at den kan blive min for 1500€. Skulle jeg bestille 10 kunne jeg få dem til 1400€/stk (det er 410€ under prisen i Tyskland :-D http://www.conrad.de/ce/de/product/1170655/ABL-Sursum-EVSE231-Ladestation-Elektrofahrzeug-Typ2-22-kW-Ausfuehrung-Typ-2-22-kW-32-A )

Så hvis der er nogen der vil med i puljen, så sig til, det bliver så med garenti via Tyskland i 48 måneder, det kræver dog at der forelægges dokumentation for at den er installeret af en autoriseret installatør:)

Mvh Søren (Fyn, Svendborg)
 
Crispie said:
Hejsa :)

Jeg får min I3 REX (349.000) i september.

Har bestilt med
7GA - Komfort pakke Advanced
5AT - Driving assistent plus pakke
5DU - Parkerings assistens pakke
609 - Navi Pro
5A2 - Led forlygter
7KX - Loft inteiør design
4U7/408 - AC/DC lyn ladning

I alt: 458.018,-

Har dog overvejet (da min max grænse er nået) om man skulle droppe parkerings pakken til fordel for soltag..... hmmm... Er der nogen der har soltaget og ikke kan undvære det, alternativt er der nogen der har parkerings assistenten og ikke vil undvære den?

Har fået adgang til ABL's nye 22 KW EVSE231 lader (da man desværre kun kan lade på 1 fase med i3'eren er det kun 7,4 KW (32A), men alle 22 kw hvis der kommer en Tesla forbi senere :)). Jeg har fået at vide at den kan blive min for 1500€. Skulle jeg bestille 10 kunne jeg få dem til 1400€/stk (det er 410€ under prisen i Tyskland :-D http://www.conrad.de/ce/de/product/1170655/ABL-Sursum-EVSE231-Ladestation-Elektrofahrzeug-Typ2-22-kW-Ausfuehrung-Typ-2-22-kW-32-A )

Så hvis der er nogen der vil med i puljen, så sig til, det bliver så med garenti via Tyskland i 48 måneder, det kræver dog at der forelægges dokumentation for at den er installeret af en autoriseret installatør:)

Mvh Søren (Fyn, Svendborg)

Hej Søren
Så bliver jeg ikke den eneste fynbo med en i3, og tilmed REX!!
Jeg venter stadig på en leveringsdato, men håber det bliver i næste uge!! måske først i uge 32..
Med hensyn til soltag så er det vel en smagssag.. Jeg har panoramasoltag i min x3(50k), åbner det aldrig! Så jeg har ikke valgt soltag!!
Med den pris har du så ikke valgt en del med afgift? Jeg skal betale 410kkr, og var lige ved grænsen... Dog da bilen var lidt billigere :)
EVSE på 32A, det kræver nok lidt elektriker arbejde.. Faktisk er det vist ikke lovligt at belaste nettet så skævt som du drømmer om.. Men mange huse har vel dårligt forsikring til det! Jeg har slet ikke valgt hurtigladning(afgiftgrænse) så jeg kan kun lade med 16A hvis jeg ellers får købt en boks!

Hov, hvilken farve???

Hygge
Thomas
Gestelev, Ringe
 
Hej Thomas

Jeg løber ind i afgifts grænsen, men jeg vil ikke undvære AC/DC lynladning, det kunne jo være den næste ejer ville have den mulighed:)

Jeg har bestilt min i hvid, da jeg har nået afgiftsfrænsen. Da jeg har solceller på taget, regner jeg med at de 32a ikke er noget problem når solen skinner, ellers kan man indstille laderen til at begrænse strømmen:)
Jeg har 6 kvadrat stikledninger, så installationen er god nok, jeg tror bare ikke at jeg har mer end 25a stiklednings sikringer, og dem gider man jo ikke sprænge:)
 
Hvid, har desværre aldrig set en i hvid men efter de billeder fra nettet at dømme, så er det flot! Fortryder måske jeg ikke også valgte hvid og sparede de penge!!
Med hensyn til lader tænker jeg lidt på at lave noget selv, mest bare for at Nørde i det!! Og samtidig spare lidt! Men har dog ikke fået undersøgt hvad de få dele man skal bruge koster!
Fik desværre ikke svar fra BMW i denne uge, så leveringsdato vides ikke!!
Har du spurgt til reklamationer! Når nu vi har så langt til Lyngby? Efter at dømme ud fra denne side kan der godt være lidt småting her i starten :) eller er vi mere heldige!!
Ses
 
Hej Thomas

Hvis du er helt klar på kommunikations protokollere og controllere, er det sikkert en spændende opgave at begå sig i kast med at lave sin egen lader. Jeg har dog hverken tid eller talent til at skulle fremstille en 2-vejs kommunikerede strømforsyning i stand til at håndtere de mange DC ampere. Jeg syntes de 1500€ for en 22 KW lader er en fin pris (1400€ hvis jeg kan få 9 mere med på den).

Mht soltag har jeg taget din oplevelse til efterretning, og glemt alt om soltag, jeg holder den som oven for.

Jeg skal dog sige, at jeg prøvede lige en i3 med Harman Kardon's 12 højttalere... :shock: :shock: er du SVILLER det spiller... Jeg syntes ærligt talt at standart anlægget spillede ganske fint, men hold da k... Hvor er der bare en verden til forskel... Jeg kontaktede straks Lyngby for at høre om jeg kunne nå at få den option med på trods af den koster ekstra 17k med afgift... Så godt lød det... Det kunne jeg ikke da den lige var planlagt og produktionsordren fastlåst....ÆV! Hermed et lille tip til dem der ikke har bestilt eller har leveringstid der er om 2+ måneder. Enten prøv det og bestil den fantastiske lydpakke, eller også lad for Guds skyld være med at prøve det og bare vær glad for standart anlægget... Det er bare totalt skuffende når man lige har fået et sindssygt perfekt lydbillede fra KH-anlægget. Jeg er imponeret... Men prøver at lægge oplevelsen bag mig da jeg ikke kan få den :(

Mvh Søren
Svendborg (Fyn)
 
Crispie said:
Hej Thomas

Hvis du er helt klar på kommunikations protokollere og controllere, er det sikkert en spændende opgave at begå sig i kast med at lave sin egen lader. Jeg har dog hverken tid eller talent til at skulle fremstille en 2-vejs kommunikerede strømforsyning i stand til at håndtere de mange DC ampere. Jeg syntes de 1500€ for en 22 KW lader er en fin pris (1400€ hvis jeg kan få 9 mere med på den).

Mht soltag har jeg taget din oplevelse til efterretning, og glemt alt om soltag, jeg holder den som oven for.

Jeg skal dog sige, at jeg prøvede lige en i3 med Harman Kardon's 12 højttalere... :shock: :shock: er du SVILLER det spiller... Jeg syntes ærligt talt at standart anlægget spillede ganske fint, men hold da k... Hvor er der bare en verden til forskel... Jeg kontaktede straks Lyngby for at høre om jeg kunne nå at få den option med på trods af den koster ekstra 17k med afgift... Så godt lød det... Det kunne jeg ikke da den lige var planlagt og produktionsordren fastlåst....ÆV! Hermed et lille tip til dem der ikke har bestilt eller har leveringstid der er om 2+ måneder. Enten prøv det og bestil den fantastiske lydpakke, eller også lad for Guds skyld være med at prøve det og bare vær glad for standart anlægget... Det er bare totalt skuffende når man lige har fået et sindssygt perfekt lydbillede fra KH-anlægget. Jeg er imponeret... Men prøver at lægge oplevelsen bag mig da jeg ikke kan få den :(

Mvh Søren
Svendborg (Fyn)

Hej Søren
Bare rolig jeg vil ikke lave en DC lader, bare en AC. Og som du siger så er det kun kommunikation, der er intet andet i de store bokse der sælges for mange penge. En sikring, et fejlsstrømsrelæ, og et relæ + kommunikation.. Om jeg får mig taget sammen til det vides ikke :)

Jeg har faktisk ikke hørt Harman Kardon anlæggene, men lyder som om det spiller godt hvis du var villig til 7k+afgift!! Med hensyn til udstyr og farver er vi vel nok lidt tossede med at have bestilt så tidligt.. Man ved ikke helt hvad det er man har købt.. Jeg har aldrig set Laurus gray, kørt en REX. Det var svært at få oplyst hvad præcis der fulgte med LED lys, Park assist, og naviprof.. Så der vil helt sikkert være noget man bagefter tænker, det kunne jeg have sparet, eller det skulle jeg have bestilt.. Håber ikke det er for mange ting..
Jeg har ikke bestilt hurtigladning pga REX, og nu kan jeg se at BMW giver gratis hurtigladning i 2014 og 2015 for Californien(ved dog ikke om det udvides til europa)

Desværre har jeg stadig ikke fået min bil, her 6 uger efter produktion.. Utroligt at logistik kan være så svært..
Og kun hvis jeg er heldig er det i næste uge(32), ellers garanteret leveret ved mig i uge 33.

Hygge
 
Hej.
jeg hedder Dan, og forventer at få min i3 BEV. i slutningen af september.
Jeg glæder mig meget til jeg får den, men min glæde er idag vendt til mistro.
Er der nogen herinde der har hørt rygter om at momsfritagelse for elbiler er i spil ved finanslovsforhandlingerne for 2015. Det vil være surt at se ens bil falde over 60000kr på 3 mdr selv om man er glad for bilen. Det er en artikler på FDMs hjemmeside, der ligesom antyder det. Det kan godt være det er mig der bare lidt paranoid, men jeg stoler ikke på de politikere.
Jeg har læst tidligere at Venstre og DF vil genindføre registreringsafgiften for elbiler efter 2015, så det ikke til at vide hvad man skal tro.
Er der nogen herinde der har hørt noget?
Mvh Dan.
 
Back
Top