Nederland

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Lecram said:
Als je het boek leest begrijp je waarom het zo lang duurt.

Ja, ik heb het boek gelezen, soms zuchtend.... Maar je hoopt dat FastNed op een gegeven moment een kritische massa krijgt waardoor het balletje doorrolt.

Steven
 
Hallo allemaal,

Ik krijg morgen mijn gebruikte i3 Rex. Kan niet wachten! :)
Deze uitvoering heeft de meest uitgebreide options die je maar kan krijgen(leer, adaptive led koplampen, navi pro, 20" wielen, uitschuifbare open dak, fast charger etc, etc...).
Omdat deze 2e hands is en uit 2013 komt kan ik zakelijk genieten van de 0% bijtelling die loopt tot 2018 !

Nadeel is wegens de korte levertijd van de auto dat de laadpaal niet op tijd geplaatst kan worden door Comfort Partners in opdracht van BMW.
Ze komen een schouwing doen op de dag dat de auto wordt geleverd....niet echt handig...
Dan maar voorlopig via de normale laadsnoer.....

Vraagje:
Ik kom uit Barendrecht en zag bij Ikea een DC-combo laadpaal hangen vlakbij de ingang. Er zitten stickers geplakt van TheNewmotion en ANWB.
Als je op de map kijkt van my.thenewmotioncom geeft deze aan: "Outlet: Type2Combo(DC/480V/100A)".
Betekent dit als je de i3 met snellaad optie aan hangt dat deze met volle snelheid binnen 20 min op de 80% laadcapaciteit zit?
Waarom ik dat vraag is namelijk dat Fastnet oplaadpunten erg schaars en niet erg dicht in de buurt zitten.


Mvg

Tony
 
Hoi, en welkom hier!
Leuk dat je ook uit Barendrecht komt, ik ook namelijk.
Je kunt Ikea snelladen, heb ik al vaker gedaan. In de buurt staat een aantal laders van TNM.
Waar in Barendrecht woon jij? Ik woon in de Riederhoek, Carnisselande
 
Hoi Lecram,

Bedankt voor je reactie!

Ik woon in de Meerwede buurt tegenover de Ikea ook in Carnisselande! Misschien zie ik je wel een keer bij de Jumbo/AH ;-) .
Je kunt me niet missen aan mijn Solar Orange kleur!
 
Ik kom me hier ook melden; ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een i3s Executive Edition 2019. Het is mijn eerste EV en ik probeer wegwijs te raken in het wereldje. De wallbox heb ik al. Ook een behoorlijke investering.

Eerste probleem dat ik tegenkwam is dat ik eens per week naar ons kantoor in Delft moet. Mijn tweede werkplek. Dat is 2x150km. Mijn eerste werklocatie is de HTC in Eindhoven. Dat is 2x25km. Mooie afstand dus. Delft moet haalbaar zijn maar ik moet daar wel aan de lader en dan zit ik met een probleem. Ons kantoor daar heeft geen laadpunt. Nog niet. Ik ben aan het zeuren maar voor een privé rijder ligt dat wel anders. Op het Delftechpark zijn genoeg oplaadpunten maar die zijn op privé terreinen. Daar moet ik dus een oplossing voor vinden. Ik mag wel aan het gewone stopcontact tot we een laadpunt hebben. Dat zal waarschijnlijk nog maanden duren? If ever...... Ik ben de enige EV rijder. Anders moet ik voor aankomst op Ruyven Delft-Zuid aan de snellader. Een Mr. Green. Ik neem aan dat ik daar terecht kan? De website was niet duidelijk.

Een tweede puntje zijn de achterbanden. Bij 30k zijn ze vrij ver heen. Heb net gegoogled maar de prijs van 195/50-20 was wel even slikken. Ik moet nog eens op koopjesjacht. Misschien in Duitsland? Het gekke is dat 195/55-20 de helft kost. Vreemd....

Maar goed, afgezien daar van ben ik klaar voor het EV avontuur en de i3 is gewoon een fijne auto.
 
Hallo,
Ik rij nu één jaar met een i3 rex van 2014 met bijna 60000 km .
Ben wel best tevreden met het wagentje ondanks de verminderde accucapaciteit ( +/-15.5 kWh netto) .
Maar bij dit koude weer wil ik graag in de "Eco Plus" mode rijden en vertrekken zonder dat ik dit iedere keer opnieuw manueel moet instellen.
Zou dat ergens in de wagen eenvoudig kunnen ingesteld worden ?
Mvg.
 
Yes, you can set the car to start up in Eco Pro or Eco Pro Plus through coding using BimmerCode and an OBD connection.

https://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?t=4304
 
Back
Top