Nederland

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Lecram

Well-known member
Joined
Dec 28, 2013
Messages
222
Location
Barendrecht, NL
Ik heb een aantal Nederlandse forumleden gezien. Wellicht goed om een Nederlands topic te starten waar typisch Nederlandse onderwerpen, zoals fiscale zaken mbt elektrische auto's, laadpunten enz besproken kunnen worden.

Om me voor te stellen: ik ben Marcel en kom uit Barendrecht. Als zzper was het voor mij voornamelijk om de fiscale voordelen te doen.

Ik verwacht mijn i3 rex in maart en heb, behalve de proefrit, nog geen ervaring. Weet iemand al meer over de beschikbaarheid van publieke laadpunten en laadduur?
 
Lecram said:
Ik heb een aantal Nederlandse forumleden gezien. Wellicht goed om een Nederlands topic te starten waar typisch Nederlandse onderwerpen, zoals fiscale zaken mbt elektrische auto's, laadpunten enz besproken kunnen worden.

Om me voor te stellen: ik ben Marcel en kom uit Barendrecht. Als zzper was het voor mij voornamelijk om de fiscale voordelen te doen.

Ik verwacht mijn i3 rex in maart en heb, behalve de proefrit, nog geen ervaring. Weet iemand al meer over de beschikbaarheid van publieke laadpunten en laadduur?

Hej Lecram,
Over laadpunten zou ik me maar geen zorgen maken in het westen van het land. Ik woon zelf veel meer naar het Oosten, en ook daar is het qua laadpunten goed te doen. Bij de meeste laadpunten kun je in ieder geval binnen een uur of 6 weer helemaal vol zijn, bij de snelle laadpunten gaat het in 2-3 uur.
Mijn ervaring is dat veel bedrijven ook een laadpunt hebben, dit is ideaal dan betaalt je klant de terugreis!
Fastned heeft nu 5 laadpunten. Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee. Mijn plan was om deze binnenkort te proberen. Helaas is mijn i3 nu al twee weken stuk. Het vervangende onderdeel laat volgens BMW nog weken op zich wachten. Ze kunnen nog niet eens een leverdatum afgeven. Hopelijk leidt mijn formele klacht bij BMW i tot iets meer spoed om e.e.a. wel binnen een redelijke termijn op te lossen....
 
Hallo, ik ben Heldinho uit Eindhoven en krijg waarschijnlijk een i3 als auto van de zaak. Vandaag voor de tweede keer een proefrit gedaan en de auto bevalt erg goed.

Nu heb ik een vraag: om gebruik te kunnen maken van het snelladen bij Fastned, heb je het snellaadpakket van de i3 nodig.
 
Je kan nu nog zonder laadpas of app gratis gebruik maken van fastned laadstations! Maar voor hoelang is onduidelijk.

Mijn i3 doorloopt deze week het productieproces; dus nog 2 a 3 weken wachten.... ;)
 
Fastned heeft nu een kaartje met alle gerealiseerde stations, stations in aanbouw en geplande stations. Ik hoop van harte dat het ze gaat lukken om de benodigde funding bij elkaar te krijgen. Ik ga iig certificaten kopen!

http://www.fastned.nl/140551/Locaties.html
 
Mocht je nog geen i3 besteld hebben, vanaf maart zijn de prijzen anders. Momenteel ontvang je bij het comfortpakket nog gratis het navigatiesysteem professional, vanaf maart niet meer! scheelt toch bijna 2000 euro

Nog wat andere weetjes, die niet in de brochure of prijslijst zijn terug te vinden:
-standaard luidsprekers zijn 4 stuks, echter deze zitten alleen voorin (a stijl onderin basspeaker, deur voorin middentoon)
wil je achter ook luidsprekers, kies dan voor harman kardon
-ambiente interieurverlichting, ook wel waterval verlichting genoemd in deuren dashboard, voetenruimte en in de deurgrepen buiten zijn onderdeel van de 3 aanvullende interieurpakketten loft, lodge en suite.

mijn i3 is geproduceerd!! nog even wachten helaas....
 
Dank je! Ik heb helaas de HK niet besteld, maar meestal zit ik toch voorin :)

Wordt jouw i3 in de initieel toegezegde week geleverd of is de levering bij jouw i3 uitgesteld?
 
In eerste instantie week 6 en is in december geaccordeerd voor productie week 7. Twee weken geleden vernam ik dat productie toch week 6 werd, week 7 bij de dealer.

Hoe is het bij jou dan?
 
W
BMWi3RexNL said:
In eerste instantie week 6 en is in december geaccordeerd voor productie week 7. Twee weken geleden vernam ik dat productie toch week 6 werd, week 7 bij de dealer.

Hoe is het bij jou dan?
Darn, je hebt geluk. Ik dacht dat de Rex pas in Maart worden geleverd. Die van mij wordt pas in week 13 verwacht.... :cry:
 
BMWi3RexNL said:
In eerste instantie week 6 en is in december geaccordeerd voor productie week 7. Twee weken geleden vernam ik dat productie toch week 6 werd, week 7 bij de dealer.

Hoe is het bij jou dan?

Ik heb nog niets gehoord van de dealer, dus ga er vanuit dat de levering eind maart blijft. Ik las elders dat leveringen uitgesteld waren, volgens mij in de UK.
Ik denk dat we in NL sowieso geluk hebben. Ik heb die van mij op 31-12 gekocht en ik lees van andere kopers in andere landen dat men eerder heeft besteld en later wordt geleverd. Ik vermoed dat BMW NL productieplaatsen heeft gereserveerd.
 
GMac67 said:
W
BMWi3RexNL said:
In eerste instantie week 6 en is in december geaccordeerd voor productie week 7. Twee weken geleden vernam ik dat productie toch week 6 werd, week 7 bij de dealer.

Hoe is het bij jou dan?
Darn, je hebt geluk. Ik dacht dat de Rex pas in Maart worden geleverd. Die van mij wordt pas in week 13 verwacht.... :cry:

Wanneer heb jij hem gekocht?
 
Een week eerder. Toen ik m wilde kopen zeiden ze ook eind maart, maar als je de dealer belt kunnen ze online kijken wat de daadwerkelijke productie week is. Ik gok bij jou week 6 of 7, dus misschien ben je wel verrast als je morgen belt
 
BMWi3RexNL said:
Een week eerder. Toen ik m wilde kopen zeiden ze ook eind maart, maar als je de dealer belt kunnen ze online kijken wat de daadwerkelijke productie week is. Ik gok bij jou week 6 of 7, dus misschien ben je wel verrast als je morgen belt

Dat zou wel cool zijn! Moet ik als de sodemieter eea gaan regelen.
 
Lecram said:
GMac67 said:
W
BMWi3RexNL said:
In eerste instantie week 6 en is in december geaccordeerd voor productie week 7. Twee weken geleden vernam ik dat productie toch week 6 werd, week 7 bij de dealer.

Hoe is het bij jou dan?
Darn, je hebt geluk. Ik dacht dat de Rex pas in Maart worden geleverd. Die van mij wordt pas in week 13 verwacht.... :cry:

Wanneer heb jij hem gekocht?
Ik heb de papieren getekend op 21-12. Ik hoor vandaag waarschijnlijk of de datum nog schuift.
 
Hi Guys,

ik was uiteindelijk toch enigzins verrast dat de productiedatum ipv. de verwachting eind Q1 2014 opschoof naar week 4.
Ik moet dus ook als de sodemieter nog wat regelen. Maar in de tussentijd, vanaf morgen, moet hij dan maar in het stopcontact voor de grasmaaier.
Klopt het plaatje weer met het brommergeluid :)

Steven
 
Net even gebeld met de dealer: hij wordt ws. week 11 geleverd aan de dealer. Een weekje eerder dus.
Hij geeft mij ruim van te voren het VIN# door zodat ik alvast een account kan aanmaken.
 
weet je hoe je een account aanmaakt dan?

daarnaast kan je ook bij de apple store in duitsland de app downloaden "driver's guide". Moet je wel eerst een duits apple id aanmaken en dan kan je met je VIN nummer de gebruikshandleiding downloaden; erg handig.


Inmiddels gevonden hoe je een account aanmaakt, kan echter alleen indien je ook het kenteken weet.
 
Back
Top