Vragen mbt laadstations en opties i3

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

XXL

Well-known member
Joined
Mar 17, 2014
Messages
96
Location
Belziek
hallo

Na wat rekenwerk, overweeg ik sterk de aanschaf van een i3 als 2de wagen. We zouden niet opteren voor de REX versie, +/-60 km / werkdag. Er zijn me echter enkele zaken niet duidelijk:

1. bij BMW zegt men dat de wallbox altijd 1 fase is. Ik wil laden in de keldergarage waar ik 3 fasen heb, afzonderlijk afgezekerd. Bestaan er andere wallboxen (3 fasen) op de markt ?
2. En hoe zit het dan met de garantie ?
3. Heeft snelladen of sneller laden geen negatieve invloed op de batterij ?
4. Als ik een wallbox van een andere fabrikant neem, hoe zit dat dan met communicatie auto/lader ? Kan je het laden dan ook timen ('s nachts laden vanaf een bepaald uur bv.) ?
5. Zijn er opties waarvan jullie nu zeggen, had ik deze maar genomen of niet ? bv warmtepomp...

vast bedankt !
 
XXL said:
hallo

Na wat rekenwerk, overweeg ik sterk de aanschaf van een i3 als 2de wagen. We zouden niet opteren voor de REX versie, +/-60 km / werkdag. Er zijn me echter enkele zaken niet duidelijk:

1. bij BMW zegt men dat de wallbox altijd 1 fase is. Ik wil laden in de keldergarage waar ik 3 fasen heb, afzonderlijk afgezekerd. Bestaan er andere wallboxen (3 fasen) op de markt ?
De i3 kan alleen maar 1 fase laden. Een 3 fasen laadpunt heeft dus geen voordeel. Wel kan je kijken of je 32A kan laden, dan verkort je de laadtijd ook, maar dat moet je elektriciteitsnetaansluiting wel aankunnen.
2. En hoe zit het dan met de garantie ?
100.000 KM of 8 jaar op de batterij
3. Heeft snelladen of sneller laden geen negatieve invloed op de batterij ?
Volgens BMW niet
4. Als ik een wallbox van een andere fabrikant neem, hoe zit dat dan met communicatie auto/lader ? Kan je het laden dan ook timen ('s nachts laden vanaf een bepaald uur bv.) ?
Je zit niet vast aan de BMW laadpaal, je kan ook gewoon een ander merk kiezen. De kabel die je gebruik zorgt voor de communicatie. Het timen van de laadmoment kan via de app, heb je geen BMW laadpunt voor nodig.
5. Zijn er opties waarvan jullie nu zeggen, had ik deze maar genomen of niet ? bv warmtepomp...
warmte pomp en snellaadoptie zeker, BT uitgebreid, weet ik nog niet zo net.

vast bedankt !
 

Latest posts

Back
Top