Denmark

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Sperillen

Well-known member
Joined
Jan 18, 2014
Messages
51
Location
Denmark(Fyn), DK
Hej

Vil lige høre hvor mange danskere vi er!!

Så svar lige på denne tråd hvis I er DK!!!

PS:
Læste en artikel fra FDM idag, hvor de siger at REX versionen måske også bliver uden afgift!!
Fordi den er oplyst til 131 km/l, og deraf afgift nedsættelse.. Spændende..

Hej
Thomas, Fyn
 
Hej! From England

I can understand the BEV being exempt charges and the REX if driven slowly is also quite efficient. But fuel consumption in the real world when REX is running is more like 1/10th as good as you quoted

Most testers get 30 to 40 mpg in petrol mode or 10km/l worst case if driving over 90kmh.
 
Jeg skriver lige til mig selv, da vi åbenbart ikke er mange danskere!!

Har I set at man nu også kan købe REX udgaven til en startpris på +50K.
Tænker jeg hopper på den.. Men ekstraudstyr bliver så almindeligt dyrt(fuld afgift) som altid ved BMW..
 
Sperillen said:
Jeg skriver lige til mig selv, da vi åbenbart ikke er mange danskere!!

Har I set at man nu også kan købe REX udgaven til en startpris på +50K.
Tænker jeg hopper på den.. Men ekstraudstyr bliver så almindeligt dyrt(fuld afgift) som altid ved BMW..

Hej, her er en mere fra DK KBH.

Mvh
Tage
 
Hej,
Har bestilt og regner med levering slut april/start maj.
PS. Mener du, at extra udstyr til REX'en ikke er afgift fritaget !

Mvh
Tage
 
Hej Tage
Lidt udstyr er uden afgift, men hurtigt kommer der fuld afgift på udstyr..
Har fået en ny prisliste fra BMW hvor alt er ganget med ca 3 :-(
Har sendt dem et spørgsmål om man selv kan vælge hvad der skal være afgiftfrit eller der kun findes de 3 pakker de reklamerer med på de værse hjemmesider..
Hvis jeg har forsået rigtigt, så giver de 166km/l en afgift nedsættelse på 600000 kr, så der kun er en 20000 kr minimum afgift. Den afgift nedsættelse er større end man behøver til en bil uden udstyr, men når der kommer lidt udstyr på begynder afgiften.
 
Tem said:
Hej,
Har bestilt og regner med levering slut april/start maj.
PS. Mener du, at extra udstyr til REX'en ikke er afgift fritaget !

Mvh
Tage

Det er en dejlig tidlig levering du har!
Hvis det ellers passer er jeg nummer 37 i køen og det giver levering juli-august. Dog ikke sikkert med REX, det undersøges..
Hvornår har du kontaktet/bestilt, og hvilket udstyr??
 
Hej, har bestilt med flg.
2PA,2T7,322,423,4U7,4U8,5A2,5AT,5DU,609,6AM,6NR,7KX,7RS,B74.
Har lige fået mail fra BMW ang. REX'en og sidder og tygger lidt deres tilbud.
Vi har 40 km transport ialt hver dag og kører meget sjældent over 150 km pr. dag. Har besluttet, at opsætte lader på kontoret - Clever har ladere i vores P kælder hvor vi holder om natten så det bør dække mindst 95% af vores behov uden en REX.
Er du kommet videre !

Mvh
Tage
 
Jeg hælder meget til REX versionen, selvom jeg egentligt havde besluttet at jeg godt kunne leve med de gange jeg skulle vente på at få ladet.
Men jeg kører en gang om ugen til Vejle(100km hver vej), og håber det kan være min eneste bil.. Svært valg..

Men jeg har fået bekræftet at udstyret på REX modellen er med fuld afgift, pånær de 3 udstyrs pakker der er lavet.
Så hvis man vælger REX skal man godt nok gå ned i udstyr eller være meget rig :)
Komfort adgang 10k, Zenon lys 20k, fælge 28K, Metal farve 15k, læder kabine ca 50k!!!!!!! og så videre..

Har du fået en tilbud på hvad din bil ville koste som REX, eller har de pænt ladet være!
For du har valgt en hel del gode ting kan jeg se..
 
Hej,

Vi havde faktisk bestilt og betalt depositum vores BEV den fredag hvor BMW udsendte presse-meddelelse omkring afgifts-fritagelse for de 3 udstyrspakker på REx modellen. Jeg fik stoppet vores ordre og afventer nu BMW's svar på spørgsmålet omkring priser på ekstra udstyr. Vi havde specificeret en BEV til 411.000kr og derfor med langt det meste udstyr. Vil gerne have et seriøst svar på udregningen af afgift fra BMW inden jeg lægger min ordre endeligt.

Dog må jeg sige at jeg stadig regner med blot af vælge BEV modellen. På den anden side kan man let komme til at ligne en idiot hvis man har prioriteret læder og fælge over en dobbelt rækkevidde til samme pris. Især når det kommer til brugt-priser. Det bliver forhåbentligt i øvrigt vores eneste bil, men holder nok den gamle 323ti'er i en overgangsperiode.
 
Dejligt de(BMW) bliver presset fra flere sider, for jeg forstår ikke at man ikke kan vælge det udstyr man har lyst til. Og så betale afgift helt almindeligt. Hvorfor skal BMW vælge udstyret det er uden afgift??
Håber de ændrer mening.

Jeg har tænkt det samme som dig med hensyn til videresalg. Selvom batterier er nede på 75% om 4 år, så er REX bare endnu mere anvendelig. Og om 10 år kører bilen stadig selvom batteriet skulle være nede på 50%..

Men samtidig havde jeg tidligere tænkt. Køb et nyt batteri om 7 år, så kan den køre dobbelt så langt og stadig anvendelig..

Og REX versionen kan man frygte en politisk regning på et tidspunkt.. Hvorimod el nok aldrig bliver straffet..

Sig endelig til hvis du hører noget nyt fra BMW
 
Jeg har fået tilsendt et regne-ark fra BMW hvor man selv kan sammensætte sin REx model. Det forklarer hvornår du skal til at betale afgift og hvor meget. Som udgangspunkt er beløbsgrænsen 75.911kr. Så hvis jeg skal have REx er der en hel del udstyr man desværre skal undvære for at holde den nede i en realistisk pris.
 
lyder spændende..
Må ringe til Martin igen imorgen..
Sjovt de ikke ligger alle oplysniger på nettet så vi alle er opdaterede..

Men håber du har ret med hensyn til at kunne vælge selv..
 
Jeg tror vi har taget en beslutning nu.

BMW i3 - RANGE EXTENDER Kode kr. 335.600,00
Komfortpakke ADVANCE: Navigation Business(606) Klima Aut., Fartpilot, Regnsensor, Opbevaringspakke, Antiblænd bakspejl, Kopholder, Armlæn, Multifunktions-Rat, 12volt stik. Led Lys elementer(5ak) 7ga kr. 21.941,00
Navigation Proff. I forb. med 7GA 609 kr. 9.012,00
Led Forlyget iforb. Med 7GA 5A2 kr. 5.485,00
Interior Design: Lodge 7ky kr. 15.594,00
Driving Assistant Plus (Tvang 7rs og Interiør pakke) 5AT kr. 7.758,00
ConnectedDrive Services pakke: Concierge,RTTI,APP,BMW Online ( Tvang Navi. Pro.) 7s9 kr. 5.250,00
El-Soltag 403 kr. 7.679,00
Harman Kardon 674 kr. 6.269,00
Metallak         ? kr. 5.172,00
Udstyr TOTAL kr. 84.160,00
Udstyrsgrænse Beløb Overstiger Grænse
Lev. Omk kr. 4.250,00
I alt. Inkl. Moms kr. 424.010,00
Hvor meget har du brugt for meget ift. afgift: kr. 8.249,00
Beløb på udstyr inkl. Afgift: kr. 24.747,00

Ny pris inkl. Afgift på udstyr kr. 436.258,00

Håber det giver mening. Som altid driller det lidt med formateringen fra excel. De fælge jeg gerne vil have må jeg så finde ud af at købe efterfølgende. Dem har jeg ikke lyst til at betale 3 gange prisen af.
 
Hej -
Har været til møde med BMW idag - vi har besluttet, at fastholde BEV'en med følgende udstyr
2PA, 2T7, 302, 423, 4U7, 609, 654, 5A2, 5AT, 5DU,6AK, 6AM, 6AR, 6NR, 7GA, 7KX.
Med levering medio juli.

Mvh
Tage
 
Hej Tem,

Hvem taler du med hos BMW?

Er i3'ere bil nummer to eller er den eneste bil?

Jeg kan slet ikke finde ud af det. Tror dog jeg bliver tilfreds ligemeget hvad. Vil gerne gå all in og have en BEV og tror jeg i 90% vil nyde eventyret med at finde ladere og regne på rækkevidde. På den anden side er det et super vildt tilbud med REx men bliver nødt til at undvære et par ting og i øvrigt betale ca 40k i afgift som vil irritere mig helt enormt.

/Palle
 
Palleraa said:
Jeg tror vi har taget en beslutning nu.

BMW i3 - RANGE EXTENDER Kode kr. 335.600,00
Komfortpakke ADVANCE: Navigation Business(606) Klima Aut., Fartpilot, Regnsensor, Opbevaringspakke, Antiblænd bakspejl, Kopholder, Armlæn, Multifunktions-Rat, 12volt stik. Led Lys elementer(5ak) 7ga kr. 21.941,00
Navigation Proff. I forb. med 7GA 609 kr. 9.012,00
Led Forlyget iforb. Med 7GA 5A2 kr. 5.485,00
Interior Design: Lodge 7ky kr. 15.594,00
Driving Assistant Plus (Tvang 7rs og Interiør pakke) 5AT kr. 7.758,00
ConnectedDrive Services pakke: Concierge,RTTI,APP,BMW Online ( Tvang Navi. Pro.) 7s9 kr. 5.250,00
El-Soltag 403 kr. 7.679,00
Harman Kardon 674 kr. 6.269,00
Metallak         ? kr. 5.172,00
Udstyr TOTAL kr. 84.160,00
Udstyrsgrænse Beløb Overstiger Grænse
Lev. Omk kr. 4.250,00
I alt. Inkl. Moms kr. 424.010,00
Hvor meget har du brugt for meget ift. afgift: kr. 8.249,00
Beløb på udstyr inkl. Afgift: kr. 24.747,00

Ny pris inkl. Afgift på udstyr kr. 436.258,00

Håber det giver mening. Som altid driller det lidt med formateringen fra excel. De fælge jeg gerne vil have må jeg så finde ud af at købe efterfølgende. Dem har jeg ikke lyst til at betale 3 gange prisen af.

Spændende.. Hvem har du bestilt ved?
Jeg har snakket med Martin igår(tirsdag) og han var stadig ikke sikker på vi kunne bestemme udstyr selv(uden afgift), men at de arbejdede på det..

Håber det lykkedes..
 
Hej -
Vi handler med Christoffer Østerby hos BMW Lyngby - har tidligere talt med Martin Storm også.
Sidste år besluttede vi, at sælge bil nr. 2. Vores nuværende bil er en X5 som bliver svær at undvære, men som tidligere beskrevet har vi kun brug for I3'ern som eneste bil i det daglige og leje sig frem de 4-5 gange om året vi har brug for en forsil brænder.
Held og lykke med jeres I3 udfordringer.

Tage
 
Tem said:
Hej -
Vi handler med Christoffer Østerby hos BMW Lyngby - har tidligere talt med Martin Storm også.
Sidste år besluttede vi, at sælge bil nr. 2. Vores nuværende bil er en X5 som bliver svær at undvære, men som tidligere beskrevet har vi kun brug for I3'ern som eneste bil i det daglige og leje sig frem de 4-5 gange om året vi har brug for en forsil brænder.
Held og lykke med jeres I3 udfordringer.

Tage

Jeg kører X3 så kan sagtens sætte mig ind i jeres tanker.. Ved virkelig ikke om jeg kan undvære den(4wd, 2500kg trailer, god plads til os og 2 børn, ingen begrænsninger foruden masser af diesel, høj vægtafgift og høj afskrivning)

Håber de 2 snakker sammen :) Har kun snakket med Martin de 2 gange jeg har været og se bilen.. Lidt langt væk når man bor på Fyn..
 
Back
Top