Denmark

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Hej alle

Jeg har nu haft min i3 (BEV) i en uge og er meget begejstret. Den klarede weekendturen Herning-AAlborg fremragende med lynladning i Haverslev.
Jeg har dog leget lidt med "send to car" funktionen, både i Google Maps og med app'en af samme navn. Jeg kan ikke sende adr til bilen. Connected drive er sat op og I-remote fungerer fint. Har andre haft held med dette?

Christoffer
 
Fik endelig min(REX) leveret i fredags den 8/8.. Indtil videre virker alt 100% og jeg er super glad for den.
Og har virkelig ikke fortrudt at jeg bestilte med REX, for har allerede brugt det 2 gange!! For den kører ikke mere end 120km på en opladning..

Hilsen en super glad Fynbo :)
 
I går blev det min tur til at hente min BMW i3. Det blev en BEV med alt udstyr pånær læder og 20" fælge.

Kunne folk være interesseret i en dansk BMW i3 gruppe på facebook? Jeg vil gerne stå for at oprette og invitere osv.

/Palle
 
hej
venter stadig på min. ved i om der bliver leveret et eller to kabler med, dvs mormorkabel og et type 2 kabel?
hvad bliver iøvrigt leveret med, og hvilke services anbefaler i at man køber? vinter dæk er vel nødvendige?
når jeg engang får min vil jeg gerne være med i facebookforum, god ide.
vh
 
Så har jeg oprettet en gruppe. Den hedder "BMW i3 Danmark" og alle der har interesse i BMW i3 er velkommen. Også folk der bare drømmer eller venter på deres bil :)

Gruppen er "lukket" og man skal bede om medlemsskab. Årsagen er at ellers blive ens kommentarer og likes i gruppen dels med alle ens venner og dukker op på alle ens venners væg, hvilket jeg personligt syntes er lidt irriterende.
 
Bestilte en Rex i oktober og lige fået at vide, at den er klar til leverance 28 januar.
Er der nogen som har købt vinterdæk med, og hvad er Jeres erfaring om disse?
 
Hej

Jeg synes at vores BMW i3 rex bruger utroligt meget strøm i forhold til at hvad den burde.
Vi bruger vores bil 2x40 km hver dag og har ca brugt 50 % af batteriet. Det skulle gerne svare til 9 kwh.
Bilen bliver opladet hjemme hver dag og vi bruger aldrig rex i det daglige.
Efter vores vi har fået Hybrid bil, er vores el-forbrug gået fra 8 kw pr dag til 24 kw og det synes jeg er helt vildt, det vil sige at bilen tager 16 kwh pr dag til opladningen, men batteriet er kun halvt brugt 9 kwh. Så det er 7 kwh mere end jeg havde forventet. Det er en dårlig business.
Er der andre som oplever det samme ?
 
Radich said:
Hej

Jeg synes at vores BMW i3 rex bruger utroligt meget strøm i forhold til at hvad den burde.
Vi bruger vores bil 2x40 km hver dag og har ca brugt 50 % af batteriet. Det skulle gerne svare til 9 kwh.
Bilen bliver opladet hjemme hver dag og vi bruger aldrig rex i det daglige.
Efter vores vi har fået Hybrid bil, er vores el-forbrug gået fra 8 kw pr dag til 24 kw og det synes jeg er helt vildt, det vil sige at bilen tager 16 kwh pr dag til opladningen, men batteriet er kun halvt brugt 9 kwh. Så det er 7 kwh mere end jeg havde forventet. Det er en dårlig business.
Er der andre som oplever det samme ?

Vi har haft en I3 Rex siden februar, og har målinger på den strøm som bilen trækker. Ved at bruge måleren som siger, hvor meget strøm vi trækker og antallet at km vi kører på el, viser det sig at gennemsnittet på vores REX er 5,3 km/Kwh incl forvarmning i vinters. I øjeblikket ligger vi på knap 6 Km/Kwh (varmere vejr og ingen pre-condition betyder en del).

Med dine 80 km svare vores gennemsnit (5,3 km/Kwh) til et forbrug på 15 Kwh. Med nuværende forbrug (maj - 6 km/Kwh) bliver det godt 13 Kwh.

Så din oplevelse svarer meget godt til vores - en ting er, hvad batteriet kan klare når man kører, en anden er, hvad man bruger for at lade op.
 
Back
Top