i3 gespot Nederland

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

Lecram

Well-known member
Joined
Dec 28, 2013
Messages
222
Location
Barendrecht, NL
Het straatbeeld gaat er steeds beter uitzien. Alhoewel ze nog zeldzaam zijn, zie je steeds vaker een i3.
Ik zag er vanochtend één rijden op de verbinding A12-A27, een Andesit grijze REX met kenteken 3-TJH-30
Iemand van hier?
 
Buiten de demo i3 hadden wij nog geen i3 of Tesla gezien in BE. Tijdens ons vorig weekendje Delft/Den Haag reden we in stad Den Haag (Doctor Kuyperstraat) zaterdag even achter een i3 tevens Andasit uitgerust met de standaard "vlaaischotel" velgen, mogelijk ook iemand van hier ? Ook in Den Haag de eerste Tesla S gezien (aan de kabel). België hinkt dus gigantisch achterop wat EV's betreft.
 
XXL said:
Buiten de demo i3 hadden wij nog geen i3 of Tesla gezien in BE. Tijdens ons vorig weekendje Delft/Den Haag reden we in stad Den Haag (Doctor Kuyperstraat) zaterdag even achter een i3 tevens Andasit uitgerust met de standaard "vlaaischotel" velgen, mogelijk ook iemand van hier ? Ook in Den Haag de eerste Tesla S gezien (aan de kabel). België hinkt dus gigantisch achterop wat EV's betreft.

Ik had tot voor kort nog nooit een Tesla in real life gezien. Tot ik een paar weekends terug uit mijn keukenraam kijk en daar een tesla model S zie staan in onze pijpekop :eek: (=dood lopende straat). Mooie wagen.
 
Maandag, 2e paasdag, heb ik de demo i3 opgeladen bij Fastned Palmpol. Dat was rond 8 uur 's avonds. Vlak voor ik aankwam reed er een witte i3 daarvan weg. Iemand van hier?
 
stef007 said:
XXL said:
Buiten de demo i3 hadden wij nog geen i3 of Tesla gezien in BE. Tijdens ons vorig weekendje Delft/Den Haag reden we in stad Den Haag (Doctor Kuyperstraat) zaterdag even achter een i3 tevens Andasit uitgerust met de standaard "vlaaischotel" velgen, mogelijk ook iemand van hier ? Ook in Den Haag de eerste Tesla S gezien (aan de kabel). België hinkt dus gigantisch achterop wat EV's betreft.

Ik had tot voor kort nog nooit een Tesla in real life gezien. Tot ik een paar weekends terug uit mijn keukenraam kijk en daar een tesla model S zie staan in onze pijpekop :eek: (=dood lopende straat). Mooie wagen.
Moet je eens in de buurt van het Binnenhof komen. Daar struikel je over de Tesla's. Het gaat zeker goed met al die interimers en zelfstandige in BV Nederland.
 
Toen ik vanmorgen naar het werk reed (Brussel) heb ik op 3 minuten tijd 2 i3's gezien (rijdende)... Maar dat was ook wel de eerste keer !
Vanaf morgen zijn het er 3, ik heb de mijne deze namiddag opgehaald bij de concessie :)
 
[/quote]
Moet je eens in de buurt van het Binnenhof komen. Daar struikel je over de Tesla's. Het gaat zeker goed met al die interimers en zelfstandige in BV Nederland.[/quote]

Nee dat niet, maar misschien wel slimmer. een in 2003 bestelde en geleverde Tesla is uiteindelijk goedkoper als een BMW i3 besteld in 2003 maar geleverd in 2004 :twisted: met dank aan meneer bmw.
Er zullen dan ook in 2004 niet meer zoveel Tesla's verkocht worden,
 
Moet je eens in de buurt van het Binnenhof komen. Daar struikel je over de Tesla's. Het gaat zeker goed met al die interimers en zelfstandige in BV Nederland.[/quote]

Nee dat niet, maar misschien wel slimmer. een in 2003 bestelde en geleverde Tesla is uiteindelijk goedkoper als een BMW i3 besteld in 2003 maar geleverd in 2004 :twisted: met dank aan meneer bmw.
Er zullen dan ook in 2004 niet meer zoveel Tesla's verkocht worden,[/quote]

In 2003 en 2004 was ht zelfs nog niet bekend dat deze auto's zouden komen ;)

Ik geloof niet dat een in 2013 geleverde Tesla goedkoper is dan een in 2014 geleverde i3 die in 2013 is besteld. Die 4% bijtelling maken niet het verschil.
 
@lecram

Sorry bedoelde natuurlijk 2013 en 2014.
Om te vergelijken ben ik uit gegaan van een i3 REX , om een beetje in de buurt te komen van de actieradius van de Tesla. (Wel uitgegaan van een beetje aangeklede bmw, zit je algauw over de 50K euries ) en natuurlijk praat ik dan over de voordelen welke de zzp-er maximaal kon genieten :D
 
Robi3 said:
@lecram

Sorry bedoelde natuurlijk 2013 en 2014.
Om te vergelijken ben ik uit gegaan van een i3 REX , om een beetje in de buurt te komen van de actieradius van de Tesla. (Wel uitgegaan van een beetje aangeklede bmw, zit je algauw over de 50K euries ) en natuurlijk praat ik dan over de voordelen welke de zzp-er maximaal kon genieten :D

Toch is het appels met peren vergelijken. De Tesla heeft een aanzienlijk grotere afschrijving. Daarbij komt nog dat je met een normale huis aansluiting de Tesla niet fatsoenlijk kan opladen.
Het is ook zo dat een Tesla die in Q4 zou zijn besteld ook niet in 2013 kon worden geleverd.

Ik zou eerder de overheid kwalijk nemen dat de bijtelling is verhoogd.
 

Latest posts

Back
Top