Nederland/ problemen software en hardware?

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

BMWi3RexNL

Well-known member
Joined
Jan 13, 2014
Messages
65
Location
Gelderland
Goedemorgen,

reeds 1 maand oud en inmiddels al 3x terug bij de dealer met problemen. Functies vallen uit tijdens rijden, zoals botswaarschuwing, afstand cruise, tankdefect, en aandrijving controleren. Ook al tijdens het rijden op de A12 het "tot ziens" scherm" gezien ! Navi scherm valt uit, melding no signal is dan zichtbaar en reset zichzelf. Gekraak in dashboard links bij stuur en een raar zoemend geluid bij de achterwielen (ik heb 20").

Software update geweest, aantal nieuwe items; auto rolt niet meer achteruit in stand D, hiervoor hoef je niet de rem te bedienen zoals het voorheen werkte (dan hielt de auto 2 seconden de rem in). Nieuwe icoontjes bij navigatiesysteem, snelheid verbeterd, etc. Helaas zijn de problemen die ik had met de software update niet opgelost. Deze week wordt er kritisch na gekeken, en nieuwe aandrijfstangen gemonteerd die het zoemend geluid bij de achterwielen zou moeten wegnemen.

Ik wacht met spanning af, maar het lijkt erop dat de auto nog niet geheel rijp was voor lancering. Dealer doet er alles aan om dit op te lossen. Intussen op weg met een leenauto.

Ik ben benieuwd of andere eigenaren ook deze problemen (of andere) herkennen.

Groet,
 
deze problemen niet, maar wel problemen.
- laden wordt vaak onderbroken, altijd bij 99%, dan klopt de zekering uit de meterkast. Gebeurt met de Tesla nooit, dus ligt aan de BMW
- software melding over aandrijflijn paar keer gehad. Gebeld met BMW, maar die kunnen dan niet echt helpen. Door tijdgebrek verder niets meer aan gedaan.
Is software updata bij dealer, of kan dat ook op afstand?
 
Ik heb mij REx net twee dagen. Gisteren een lange rit gemaakt. Het enige probleem tot nu toe, maar wel frustrerend, is het plotseling uitvallen de active cruise control. Ik krijg een fout melding en na OK, kan ik hem weer aanzetten.
 
GMac67 said:
Ik heb mij REx net twee dagen. Gisteren een lange rit gemaakt. Het enige probleem tot nu toe, maar wel frustrerend, is het plotseling uitvallen de active cruise control. Ik krijg een fout melding en na OK, kan ik hem weer aanzetten.


Helemaal gevaarlijk op de snelweg indien een bumperklever aktief is. Voordat je het gaspedaal weer ingedrukt heb, is de auto al hard afgeremd!

De mijne staat nog bij de dealer voor oa dit probleem.
 
Hi,

relatief overzichtelijke problemen so far, bij ons. Edoch, een kraakje in de achterwielophanging, een afgebroken antenne en een drietal software (?) meldingen over de aandrijving zorgen ervoor dat hij binnenkort toch even langs de dealer gaat. En toch al aardig wat kilometers gereden. Dus of het conceptuele fouten zijn ? Ikzelf was er eigenlijk wel een beetje vanuit gegaag dat we als early adopters ook beta-testers zijn, dus het valt me eigenlijk nog mee ;)

Steven
 
BMWi3RexNL said:
GMac67 said:
Ik heb mij REx net twee dagen. Gisteren een lange rit gemaakt. Het enige probleem tot nu toe, maar wel frustrerend, is het plotseling uitvallen de active cruise control. Ik krijg een fout melding en na OK, kan ik hem weer aanzetten.


Helemaal gevaarlijk op de snelweg indien een bumperklever aktief is. Voordat je het gaspedaal weer ingedrukt heb, is de auto al hard afgeremd!

De mijne staat nog bij de dealer voor oa dit probleem.
Uit een ander draadje van op het forum Parking Assist & Driving Assist not happy, begreep ik dat het eerder een "optisch" probleem is, ipv een software technisch probleem.
WcwEq4Co.jpg

Het schijnt een bekend probleem voor BMW te zijn, maar moeilijk te repliceren voor de garage om dat het afhankelijk is van de temperatuur. Bij mij trad het ook alleen 's ochtends op.
 
GMac67 said:
BMWi3RexNL said:
GMac67 said:
Ik heb mij REx net twee dagen. Gisteren een lange rit gemaakt. Het enige probleem tot nu toe, maar wel frustrerend, is het plotseling uitvallen de active cruise control. Ik krijg een fout melding en na OK, kan ik hem weer aanzetten.


Helemaal gevaarlijk op de snelweg indien een bumperklever aktief is. Voordat je het gaspedaal weer ingedrukt heb, is de auto al hard afgeremd!

De mijne staat nog bij de dealer voor oa dit probleem.
Uit een ander draadje van op het forum Parking Assist & Driving Assist not happy, begreep ik dat het eerder een "optisch" probleem is, ipv een software technisch probleem.
WcwEq4Co.jpg

Het schijnt een bekend probleem voor BMW te zijn, maar moeilijk te repliceren voor de garage om dat het afhankelijk is van de temperatuur. Bij mij trad het ook alleen 's ochtends op.

Hoi,

die had ik ook gezien, echter ben ik van mening dat bij een dergelijke mistvorming intern ook de botswaarschuwing en de personenwaarschuwing uitvalt.... Maar ja ben ook geen monteur, maar als alleen de afstandscruise af en toe uitvalt denk ik toch dat het ergens anders aan ligt.
 
jfk said:
- software melding over aandrijflijn paar keer gehad. Gebeld met BMW, maar die kunnen dan niet echt helpen. Door tijdgebrek verder niets meer aan gedaan.
Is software updata bij dealer, of kan dat ook op afstand?

Sinds woensdag heb ik mijn REx. Heerlijke auto!
Gisteren kreeg ik ook een aantal foutmeldingen. Begon met gele waarschuwing motormanagement. Kort daarna, toen ik wilde laden de aandrijving-fout schermpjes .

Ik heb de auto afgesloten en opnieuw geopend en gestart. Toen was de fout weg.
Kan het zijn dat het een bug is en ik de waarschuwing kan negeren? Was de fout bij jullie weg na een software update?
Komende week heb ik geen tijd om naar de dealer te gaan ( en ik wil hem ook niet missen, rijdt veel te lekker).

Overigens begreep ik dat de sloten van de achterdeuren gemodificeerd zijn. Dat probleem heeft men dus blijkbaar onder de knie.

Groet,

Bart
 
Bij mij was software updaten niet de oplossing helaas. Zag wel een aantal verbeteringen in het navigatie systeem (POI, sneller, etc). De aandrijfstangen waren vernieuwd, echter geen oplossing voor het probleem.

Momenteel wacht de i3 op een compleet nieuwe aandrijflijn.

Ik kan niet wachten om weer met de i3 te sturen.
 
Hi guys,

zorgelijk bericht van REx hierboven over de software update. Aangezien de dealer nu (o.a.) bezig is met de diagnose van mijn drie 'aandrijflijn' meldingen, had ik hoop dat een software update het eea. zou kunnen verhelpen.
Het ziet er echter naar uit, te oordelen naar REx's post, en naar Tom's blog (problemen in aandrijflijn AtiveE), dat dit nog best eens een staartje *zou* kunnen krijgen...
Het was overigens de laatste tijd wel stil qua foutmeldingen in onze i3.

Steven
 
Ik heb nu een demo wagen ter beschikking voor een dag (BEV), hiervoor heb een tijdje terug 1x een half uurtje gereden met een andere I3 (REX). Bij deze BEV valt mij nu ook een 'zoemend' geluid op bij de lagere snelheden, zoemend maar dan in verhouding tot de snelheid (roteren van de wielen achteraan). Dit was me allezins niet opgevallen bij de eerste I3 waar ik mee gereden heb. Het komt voor mij zelfs een beetje storend over. De 'zoemende' i3 BEV heeft slechts 1800km op de teller...
Ik kan mij allezins niet één storend geluid herinneren bij de eerste rit met de REX versie, alleen een wat fluitend geluid als je heel hard accelereerde maar zeker geen repetitief geluid.
 
Ben even nieuwsgierig of er 19 of 20 inch wielen op de Bev zitten?

Nieuwe aandrijflijn is volgens zeggen van de i agent kortstondig vrij geweest van het irritante geluid. Echter kwam snel weer terug. Dus overleg met importeur en Duitsland wat te doen.

Hmm in de tussentijd ben ik al vergeten hoe de i3 reed. Nu alweer gewend aan de oliestoker die ik van de garage te leen heb.....

Wordt vervolgt!
 
Dat is altijd moeilijk te omschrijven. Het is hetzelfde geluid als je een kapotte wiellager hebt of als je hoogteslag in de banden hebt, maar dan zonder trillingen in de auto of het stuur.

Het lijkt op "wiejoe wiejoe wiejoe wiejoe" waarbij de toonhoogte toeneemt bij het nemen van bochten (bij mij alleen naar rechts) en bij sneller rijden. Boven de ca. 100 is het niet meer waarneembaar.

Ook een nieuwe motor mocht niet baten.
 
BMWi3RexNL said:
Dat is altijd moeilijk te omschrijven. Het is hetzelfde geluid als je een kapotte wiellager hebt of als je hoogteslag in de banden hebt, maar dan zonder trillingen in de auto of het stuur.

Het lijkt op "wiejoe wiejoe wiejoe wiejoe" waarbij de toonhoogte toeneemt bij het nemen van bochten (bij mij alleen naar rechts) en bij sneller rijden. Boven de ca. 100 is het niet meer waarneembaar.

Ook een nieuwe motor mocht niet baten.
Dat klinkt herkenbaar.
Is dat geluid later ontstaan?
 
indd "wiejoe wiejoe", maar bij de demo wagen was het vooral storend rond 40 - 60 km /u, bij hogere snelheden viel het niet echt meer op.
de wagen had 20" velgen.
 
Back
Top