Nederland/ problemen software en hardware?

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Lecram said:
BMWi3RexNL said:
Dat is altijd moeilijk te omschrijven. Het is hetzelfde geluid als je een kapotte wiellager hebt of als je hoogteslag in de banden hebt, maar dan zonder trillingen in de auto of het stuur.

Het lijkt op "wiejoe wiejoe wiejoe wiejoe" waarbij de toonhoogte toeneemt bij het nemen van bochten (bij mij alleen naar rechts) en bij sneller rijden. Boven de ca. 100 is het niet meer waarneembaar.

Ook een nieuwe motor mocht niet baten.
Dat klinkt herkenbaar.
Is dat geluid later ontstaan?

Ja na de eerste of tweede dag al. Het is een irritant geluid en het lijkt dan steeds erger te worden. Je hoort het op een gegeven moment continu omdat de rest nogal stil is ;)
 
Nou vandaag een hele reeks foutmeldingen. Begon bij het wegrijden met "Accu laad niet meer, auto parkeren en contact opnemen met BMW i Service", vervolgens "Te lage spanning", "Te snelle Accu ontlading", "Accu bijna leeg alle nevenfuncties worden uitgeschakeld" en als klap op de vuurpijl "Storing Motormanagement". Ondertussen had ik al met BMW gebeld en werd de auto opgehaald. Na de rit met de berging leek alles weer verdwenen, maar de auto gaat toch naar de garage. Heb een ICE BMW te leen gekregen.

Zaterdag was tijdens het autorijden al mijn rechter dim en grootlicht uitgevallen, maar dat deed het op de terugweg al weer.

Eens kijken hoe lang dit gaat duren.
 
Lecram said:
Ik hoop dat mijn i3 die vrijdag geleverd wordt een ge-update versie is, we gaan het zien.
Ik heb mijn i3 weer terug. Het bleek een programma/upgrade probleem te zijn met de EME Controller. Gelukkig hoefde de EME Controller niet vervangen te worden, zoals bij Jeremy. Hopelijk blijft het hier bij.

Ben blij hem weer terug te hebben.
 
Redelijk rustig hier, gelukkig ook maar. Heb de indruk dat er bij de Tesla rijders toch heel wat kommer en kwel is mbt hardware. In het NL/BE problemen draadje van het teslamotorsclub forum lijkt het alsof zowat iedereen problemen heeft met de aandrijving. Motor tot 4x toe vervangen, water in deuren, lekkende daken, krakende of losse stoelen, het 'brom' en 'BROM' geluid, krassen op ramen (vanwege mekaniek in deur), fluitende connectoren in de batterijen, ratelende achterklep, fluitend schuifdak... Problemen worden weliswaar opgelost, maar wat als het je overkomt na verstrijken van de garantie... :roll:

De problemen met de aandrijving zijn toch wel ernstig te noemen, deze wordt dan ook erg op de proef gesteld, een wagen met dergelijk gewicht in 0-100 in 4 tot 5 seconden... Met de Roadster hebben ze dan wel ervaring opgebouwd, maar model S is wel van een heel ander caliber. Model X heeft dan nog eens 2 aandrijf eenheden en die (in feite nutteloze) falcon doors... Ik hoop dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
 
Tesla heeft weliswaar veel kennis ingekocht, maar het ontbreekt ze nog steeds aan vele tientallen jaren ervaring. Op zich heel knap dat ze in zo'n korte tijd een auto hebben ontwikkeld, maar de gevolgen zijn helder. Mijn i3 rijdt vooralsnog probleemloos. Alleen heeftie het laden een aantal keer onderbroken, één keer halverwege en een paar keer bij het voorverwarmen
 
Het is indd knap wat ze doen, maar volgens mij gaat het toch wat te snel. Als men nog steeds wagens oplevert waarbij steeds de problemen met de aandrijving blijven opduiken... De model X is nog een stuk complexer... Op het moment heb ik toch wat meer vertrouwen in BMW gezien hun ervaringen met de mini-E, active-E en jarenlange kennis in het bouwen van auto's...
 
ik heb precies de omgekeerde problemen die jullie aangeven :evil:
een probleemloze Tesla en een i3 met troubles. Hij logeert al 2 weken bij de dealer en die belde gisteren dat ie nog minimaal 2 weken mag blijven, omdat BMW er (mijn interpretatie) voor kiest om zoveel mogelijk nieuwe i3's te bouwen en bestaande rijders lekker laat ****.
Echt compleet waardeloos van BMW.
 
jfk said:
ik heb precies de omgekeerde problemen die jullie aangeven :evil:
een probleemloze Tesla en een i3 met troubles. Hij logeert al 2 weken bij de dealer en die belde gisteren dat ie nog minimaal 2 weken mag blijven, omdat BMW er (mijn interpretatie) voor kiest om zoveel mogelijk nieuwe i3's te bouwen en bestaande rijders lekker laat ****.
Echt compleet waardeloos van BMW.
@jfk. Ik zie net dat in NL zit. De locale iService agent zou het moeten kunnen doen. Genoeg ervaring in NL, maar het ligt er wel aan wat het is. Als je dezelfde foutmeldingen kreeg als ik (Accu laad niet op met een rode melding) dan kan het heel serieus zijn. Met de EME controller zit je midden in het hart van het power systeem.

Heb je je dealer al gevraagd wat er is? Dat is dan een goede indicatie wat er is. De melding "Accu laad niet op" komt op zich niet zo veel voor.
 
Sinds 30 maart heb ik mijn i3, puur electrisch (geen Rex). Nog maar 400 km gereden: geweldig. Nog geen enkel probleem. Mijn probleem is alle mogelijkheden en instellingen uit te proberen; ik heb dan ook zowat alle opties. Merkwaardig dat er wel een handleiding is, maar geen woord over de warmtepomp of Harman Kardon installatie, hoewel deze laatste dat nou niet direkt nodig heeft, maar als je €1k voor dat ding betaalt inklusief de DAB) dan verwacht je toch wel minstens een blaadje hierover, als was het maar reklame.
Ik denk dat ik de eerste en enige in Assen ben met zo'n karretje. Dichtsbijzijnde dealer/verkooppunt: Zwolle (Dusseldorp).
 
Nee probleem niet opgelost. Is een probleem in de banden van Bridgestone, zowel bij de 19 als 20 inch. De oplossing dient nog te komen. Ben je ook lid van de BMW i community? Daar wordt eea besproken
 
BMW i-community ? waar kan ik die vinden ? Ik heb (nog) geen i3 btw...
En uw aandrijflijn, die is vervangen geweest ?

thx !

edit: ik heb ze gevonden maar kan dus niet inloggen omdat ik (nog) geen chassisnummer heb. :(
 
Back
Top