Laadpas

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

BMWi3RexNL

Well-known member
Joined
Jan 13, 2014
Messages
65
Location
Gelderland
Heeft iemand zich al verdiept in publieke laadpassen en abonnementen?

Wat ik vaak lees dat je een bedrag per tijd betaalt dat is natuurlijk minder interessant omdat pakweg boven de 75 procent het laden langer duurt.

Ik zoek een pas om af en toe te gaan gebruiken, zonder abo en dan betalen per kWh.

Iemand suggesties?

Tijd begint de dringen, aflevering over 1,5 week. Wallbox BMW nog niet geleverd want de paal is niet leverbaar. :evil:
 
je moet daar het kmtrage ingeven, wat niet echt een realistisch beeld geeft. In mij geval zal ik meestal thuis en bij kantoor laden en af en toe openbaar
 
Ik rijd net een paar dagen, zonder laadpas..... (niet nodig omdat ik thuis enop de zaak een laadstation heb) Maar ik heb wel laadpassen aangevraagd; 1 bij Eneco, en 1 bij the New Motion. Die bieden de beste voor mij; want gratis, en wel toegang tot snellaadstation. Zie: http://www.laadpas.com/laad-abonnementen-vergelijken/
 
BMWi3RexNL said:
Heeft iemand zich al verdiept in publieke laadpassen en abonnementen?

Wat ik vaak lees dat je een bedrag per tijd betaalt dat is natuurlijk minder interessant omdat pakweg boven de 75 procent het laden langer duurt.

Ik zoek een pas om af en toe te gaan gebruiken, zonder abo en dan betalen per kWh.

Iemand suggesties?

Tijd begint de dringen, aflevering over 1,5 week. Wallbox BMW nog niet geleverd want de paal is niet leverbaar. :evil:
Omdat ik een laadpunt van Newmotion heb. Krijg ik er automatisch de pas van Newmotion bij. Ik ga het hier eerst mee proberen. Ik zal ook meestal thuis en op kantoor laden en weinig van openbare punten gebruik maken.

Als je veel gebruik maakt van openbare punten, dan is het snel handiger om bijvoorbeeld die van ANWB te nemen (ChargeNow). De ChargeNow is per maand 50 ct goedkoper dan de standaard ANWB laadpas. Mooie feature is dat je voor een REX een ook een benzine optie bij kan nemen.

De laadpas zou ook in het buitenland moeten werken, met een bredere coverage dan Newmotion, dit is een eis geweest van BMW. Of de benzine optie ook in het buitenland werkt is niet bekent. De meest breed inzetbare kaart is trouwens die van TravelCard. Deze heeft een goede prijs, maar een iets hoger maandbedrag. Wel zijn er meer opties op mogelijk (parkeren, OV, etc.) Internationaal zou deze het beste zijn.

De snellaadstations die geschikt zijn voor de i3 zijn allemaal van Fastned en nog steeds gratis! Ik verwacht dat zowel ANWB/ChargeNow als TC FastNed gaan ondersteunen als deze geld gaan vragen.

De overige snellaadstations zijn allemaal ChaDeMo dus niet geschikt voor de i3.
 
Lecram said:
Fastned heeft volgens mij aangegeven niet met laadpassen te gaan werken, maar met een Smartphone app
Lijkt me niet echt handig. Weer een nieuw abonnement. Zelf denk ik dat ik de Snellaadstations waarschijnlijk het meest als openbaar laadpunt zal gebruiken.
 
BMWi3RexNL said:
Tijd begint de dringen, aflevering over 1,5 week. Wallbox BMW nog niet geleverd want de paal is niet leverbaar. :evil:

Ik heb de Wallbox Pure trouwens niet genomen. Ik vond hem lelijk groot (hij moet tegen de zijkant van mijn huis komen) en je hebt een aparte kWh meter nodig. De Wallbox Pro die pas einde lente komt kan meer (o.a.32A en afsluitbaar) en heeft ook een aparte kWh meter, maar is ook weer een stuk duurder.
 
Ik ga zelf voor de EV box in een RAL kleur. Die kan je op 24A instellen waardoor die op 1 van de 3 fasen kan worden aangesloten. Daarnaast middels een laadpas te activeren en afrekening vie EV Box zodat de kosten als zakelijk zijn op te voeren.
 
Lecram said:
Ik ga zelf voor de EV box in een RAL kleur. Die kan je op 24A instellen waardoor die op 1 van de 3 fasen kan worden aangesloten. Daarnaast middels een laadpas te activeren en afrekening vie EV Box zodat de kosten als zakelijk zijn op te voeren.
Heb je hem direct bij EVbox besteld of bij ANWB?

Ik heb niet bij EVbox gekeken, alleen een offerte aangevraagd bij ANWB en EVBox doet de installaties voor ANWB. ANWB had voor mij i.i.g. geen interessant aanbod. Reageerde ook veel te laat.

Ten aanzien van de 24A, ik moest hier een duurder laadpunt nemen (ik heb de ICU Compact met vaste kabel) ivm de hogere amperage. Ik zag ook wisselende berichten over het nut en ook de mogelijke issues voor je aansluiting. Mede door het advies van het EV Centrum heb ik uiteindelijk toch gewoon voor 16A gekozen omdat de i3 grotendeels 's avonds zal laden. Dit scheelde mij 100 Euro op de aanschaf prijs. Verder heb ik nu een vaste kabel. Dit scheelt veel gedoe.

Hopelijk krijg ik op mijn kantoor een 32A aansluiting, maar hier ben ik nog over in discussie.
 
Ik bestel hem via de lokale installateur. De rekening wordt 2500 euro ivm MIA. Dan helpt de Belastingdienst nog een beetje mee. Netto kost die dan ca 300 euro
 
In april naar Frankrijk met i3, dat wordt een uitdaging.

helaas is buitenland dekking nog niet geregeld bij de Charge Now (ANWB) laadpas. Hmm, dat wordt dan lastig hè..... En in Frankrijk is bijna geen laadstation te vinden met stekkertype 2, alleen de 3 (net of ze alleen maar Renault zoeies rond willen hebben rijden.....)

Dan maar vaak stoppen bij de tankstation om telkens een litertje of 7-9 te denken; Rex is nu al een uitkomst.
 
Ik ben wel benieuwd hoeveel kilometer jij dan kan gaan rijden op 9 liter.
Alhoewel ik dat hopelijk zelf dan getest kan hebben als mijn i3 in maart wordt geleverd :roll:

Je zou ook een jerrycan in de frunk mee kunnen nemen. Alhoewel ik niet weet of dat wel zo veilig is.
 
Lecram said:
Ik ben wel benieuwd hoeveel kilometer jij dan kan gaan rijden op 9 liter.
Alhoewel ik dat hopelijk zelf dan getest kan hebben als mijn i3 in maart wordt geleverd :roll:

Je zou ook een jerrycan in de frunk mee kunnen nemen. Alhoewel ik niet weet of dat wel zo veilig is.

Die jerrycan gaat wel mee, denk dat het bij 100 km wel afgelopen is bij 120km/h. Zag op youtube en www.goingelectric.de dat je bergop in duitsland met een lege accu dus alleen op de rex nog net de 100 km/h aan kan tippen. Ben benieuwd of je de 120km/h kan halen alleen op de rex bij gladde weg. Dat zou wel fijn zijn dan.
 
Back
Top