Verzekering i3

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.

iBEAMER

New member
Joined
Mar 15, 2014
Messages
2
Hello folks,

onze i3 wordt geproduceerd in week 12 en ben al aan het uitkijken naar een bijpassende verzekeringspolis, all risk of course ...

Wie wenst zijn ervaringen hier te delen en vooral de bijhorende tarieven. :cool:


Greetz iBeamer



BEV i3
Advanced Pack
Laurusgrau
Assist pack
Achteruitrijcamera
Park Distance Control
Park Assist
Multifunctioneel stuur
Adaptieve Cruise Control
20" model dubbelspaak 430
Elektrisch schuifdak
Zonnewerend glas achteraan
Verwarmde zetels
Warmtepomp
Snelladen gelijkstroom
Snelladen Wisselstroom
Navigatie Professional
Harmann-Kardon sound system
Led lichtelementen
 
Hallo welkom hier.
Ik heb de mijne verzekerd bij allsecur . All-risk incl 3 jaar nieuwwaarderegeling, inzittende- en rechtsbijstand. Kosten iets van 690 euries. ( wel 15 schade vrije jaren, dus een % of 80 korting.) voertuigwaarde 40.500 ex btw.
Was veruit het beste wat ik kon vinden en heb er toch aardig wat tijd ingestoken.
Mijn vorige bmw verzekerd via bmw ( turien , is inmiddels gewijzigd in Allianz dacht ik) maar deze was maar liefst een kleine 250 euro duurder. ( kun je toch veel stroom voor kopen ;) )

Suc6 met je zoektocht.
Rob
 
Voor de belgen: ETHIAS geeft 30% korting voor EV's zowel op BA als Omnium.
Maar blijft als ik vergelijk met NL nog steeds veel duurder, zoals hier alles zowat duurder is dan in NL...
 
Inderdaad belgen zijn hier weeral eens de klos ... geen infrastructuur en diegene die er is werkt maar half, dure verzekeringen, slechte wegen, geen beleid,
geen premies, enz ...

Bedankt voor de Ethias tip !

Wel vreemd dat ze bij ING enkel gehoord hebben van de BMW i3 REX :)
 
XXL said:
Voor de belgen: ETHIAS geeft 30% korting voor EV's zowel op BA als Omnium.
Maar blijft als ik vergelijk met NL nog steeds veel duurder, zoals hier alles zowat duurder is dan in NL...

Totdat je een auto op benzine of diesel in NL koopt. Of gaat tanken. Alle Nederlanders in de grensstreek gaan in België tanken. Ik denk dat de wegenbelasting hier ook duurder is (de i3 is tot 2016 vrijgesteld). Ik betaal voor mijn Mercedes E320cdi 160 euro per maand!
 
Voor NL: ik heb een verzekering afgesloten bij de ANWB. All-in dekking voor € 274!
Welliswaar met maximum schadevrije jaren en extra korting ivm langjarig (goud) lidmaatschap.

Dit is de goedkoopste die ik gezien heb voor mijn 'bijna full option' i3 (€46k).
 
Middachten said:
Voor NL: ik heb een verzekering afgesloten bij de ANWB. All-in dekking voor € 274!
Welliswaar met maximum schadevrije jaren en extra korting ivm langjarig (goud) lidmaatschap.

Dit is de goedkoopste die ik gezien heb voor mijn 'bijna full option' i3 (€46k).
Volgens mij vereist de ANWB ook geen alarm.

Ik kan overigens alleen invullen dat ik lid ben, niet of ik gouden lid ben. Hoe heb jij dan gedaan?
 
Ik ben ook op zoek naar een verzekering voor een i3 rex versie. Nu geeft de ANWB geen korting op de i3 rex verzekering omdat dit volgens hun een hybride auto is. Ze gaan uit van de registratie bij de RDW en daar staat hij inderdaad geregistreerd als hybride. Dit geeft een verschil van ongeveer 200 euro per jaar op de verzekerings premie.

Dat vind ik toch erg veel maar waar ik meer moeite mee heb ik dat de i3 dus vergelijkbaar is volgens de ANWB met de outlander en dergelijken. De lage premie van de ANWB voor elektrische auto´s is om elektrisch rijden te bevorderen. Slaat de ANWB de plank nu niet compleet mis door deze korting niet te geven op de i3 met rex optie? Wat is jullie mening?
 
Back
Top