Nederland

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
BMWi3RexNL said:
Die van mij staat een weekendje bijde dealer voor een software update!

Allerlei foutmeldingen zijn afgelopen week de revue gepasseerd. Hopelijk morgen weer terug
Hopelijk heb je een vervangende auto gekregen?
 
GMac67 said:
BMWi3RexNL said:
Die van mij staat een weekendje bijde dealer voor een software update!

Allerlei foutmeldingen zijn afgelopen week de revue gepasseerd. Hopelijk morgen weer terug
Hopelijk heb je een vervangende auto gekregen?

Gelukkig wel. Echter gister de i3 weer opgehaald. Software update nog niet beschikbaar....
Daarnaast kraakt het dashboard en zit er een swungend geluid bij de achterwielen. Voor al bij snelweg af en toeritten waarneembaar. Iemand ook deze ervaringen?
 
Vervelend, voor een (premium) auto van die prijsklasse zouden er toch geen bijgeluiden mogen zijn.
Uw enthousiasme zal zeker wel wat getemperd zijn ?

Ik twijfel nog steeds heel erg over de aanschaf, ik ben overtuigd van electrisch rijden (maar dan puur) en het bmw concept. Maar als ik uw ervaringen nu lees dan rijst er nog meer twijfel. Op het forum worden ook problemen gemeld met de aandrijving...
Een hybride wagen spreekt me helemaal niet aan omdat het 2 auto's in één zijn, wat hem weer zwaarder maakt en veel complexer.
 
Bij mij wel wat bandengeluid waarneembaar sinds de zomerbanden er op zitten. Ik kijk het een tijdje aan. Een dergelijk stille auto daar hoor je alles in. Daar kan toyota over meepraten. Of vraag het leasemaatschappijen; daar worden op toyota hybrides banden vervangen; niet omdat ze versleten zijn, maar omdat ze lawaai zijn gaan maken.

Weegt niet op tegen het grote genot van het rijden in deze auto.

Wat voor soort problemen zijn er dan die de software-update op zou moeten lossen?
 
Simon said:
Bij mij wel wat bandengeluid waarneembaar sinds de zomerbanden er op zitten. Ik kijk het een tijdje aan. Een dergelijk stille auto daar hoor je alles in. Daar kan toyota over meepraten. Of vraag het leasemaatschappijen; daar worden op toyota hybrides banden vervangen; niet omdat ze versleten zijn, maar omdat ze lawaai zijn gaan maken.

Weegt niet op tegen het grote genot van het rijden in deze auto.

Wat voor soort problemen zijn er dan die de software-update op zou moeten lossen?

Het is niet een constant bandafrolgeluid, maar net of de band niet geheel rond is. De software update zou de foutmeldingen moeten oplossen die ik allemaal al gehad heb: tanksysteem defect, aandrijving laten controleren, active cruise uitgeschakeld, en de tot ziens melding op de centrale display (die je ziet wanneer je de auto uitzet) kreeg ik op de snelweg bij 120 km/h. Dat baarde me wel zorgen :lol:
 
Pio said:
Hoe ziet een laadpunt van NewMotion er uit? zijn die dingen een beetje te betalen? (icm zakelijke aanschaf en MIA VAMIL en dat soort dingen?) We hebben inmiddels al 10jaar oude zonnepanelen op het huis liggen en het lijkt me interessant om een laadpaal voor de i3 neer te zetten icm met het vervangen van de panelen op het dak zodat ik echt 100% groen kan rijden.
Maar wat bereft de laadpaal, Hoe groot is dat ding? heeft het een muur nodig om aan te hangen of kan het ook echt een paal zijn zoals openbare laadplekken? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Eerst maar eens informatie opdoen en wachten tot de i3 eindelijk terug komt van reparatie.. (al sinds december in het bezit van een i3, helaas de afgelopen 1.5maand in een leen-mini rondgereden door allerlei deffecten in de auto en het gebrek aan kennis en materiaal bij de garage om het op te lossen... tja, eerste i3 die voor reparatie gaat ooit! xD)
Ik zou nog een foto plaatsen. Ik heb de ICU Compact met vaste kabel. NewMotion heeft trouwens veel verschillende laadpunten.
13518431514_2bcc29b7da_b.jpg
 
DriveI said:
Hoi Gmac67. Hoe lang duurde het, na je bestelling, voordat je laadpaal geplaatst werd?
Ik heb het laadpunt voor 31-12-2013 besteld, om hem mee te kunnen nemen in de MIA/KIA 2013. Aangezien ik de auto nu pas verwachte heb ik hem begin maart laten installeren. Nu alleen nog even twee weekjes wachten en dan kan i3 daadwerkelijk aankoppelen.

Ik denk dat het snelste wat mogelijk was na een maand, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hun huidige werkvoorraad. Ik was trouwens zeer tevreden over de installatie. Snel en netjes.
 
GMac67 said:
DriveI said:
Hoi Gmac67. Hoe lang duurde het, na je bestelling, voordat je laadpaal geplaatst werd?
Ik heb het laadpunt voor 31-12-2013 besteld, om hem mee te kunnen nemen in de MIA/KIA 2013. Aangezien ik de auto nu pas verwachte heb ik hem begin maart laten installeren. Nu alleen nog even twee weekjes wachten en dan kan i3 daadwerkelijk aankoppelen.

Ik denk dat het snelste wat mogelijk was na een maand, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hun huidige werkvoorraad. Ik was trouwens zeer tevreden over de installatie. Snel en netjes.
Ook in 2014 kan je gebruikmaken van mia en kia. Mits de investering minimaal 2500 euro is. Als je er bijv. nog een lange laadkabel bijneemt en extra werkzaamheden (zoals bestrating) kan je er al aan komen. Netto wordt het dan interessanter dan een goedkope laadpaal
 
Lecram said:
GMac67 said:
DriveI said:
Hoi Gmac67. Hoe lang duurde het, na je bestelling, voordat je laadpaal geplaatst werd?
Ik heb het laadpunt voor 31-12-2013 besteld, om hem mee te kunnen nemen in de MIA/KIA 2013. Aangezien ik de auto nu pas verwachte heb ik hem begin maart laten installeren. Nu alleen nog even twee weekjes wachten en dan kan i3 daadwerkelijk aankoppelen.

Ik denk dat het snelste wat mogelijk was na een maand, maar dat is natuurlijk afhankelijk van hun huidige werkvoorraad. Ik was trouwens zeer tevreden over de installatie. Snel en netjes.
Ook in 2014 kan je gebruikmaken van mia en kia. Mits de investering minimaal 2500 euro is. Als je er bijv. nog een lange laadkabel bijneemt en extra werkzaamheden (zoals bestrating) kan je er al aan komen. Netto wordt het dan interessanter dan een goedkope laadpaal
Volgens mij MIA inderdaad wel, maar KIA niet meer. De regeling voor de MIA 2014 is wel veranderd (lager percentage).
 
GMac67 said:
Volgens mij MIA inderdaad wel, maar KIA niet meer. De regeling voor de MIA 2014 is wel veranderd (lager percentage).

Voor Mia, zie dit document:
http://www.rvo.nl/sites/default/files/2013/12/BrochureMilieulijst%202014.pdf
Code voor laadpunt is F3720. Alle F-nummers vallen onder de 36%

Voor wat betreft de KIA: De enige verandering ten opzichte van 2013 is dat auto's niet meer onder de KIA vallen. De andere investeringen (zoals een ladpunt) wel:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/veranderingen_inkomstenbelasting_2014/investeringsaftrek/kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

Heb jij andere info dat een laadpunt niet meer onder de KIA regeling valt?
 
Lecram said:
GMac67 said:
Volgens mij MIA inderdaad wel, maar KIA niet meer. De regeling voor de MIA 2014 is wel veranderd (lager percentage).

Heb jij andere info dat een laadpunt niet meer onder de KIA regeling valt?

Ik had begrepen dat de KIA helemaal was verdwenen, maar kennelijk alleen voor de auto. Door echter de order van het laadpunt te combineren met de order van de i3 heb ik niet het probleem van de investeringsgrens van 2500 Euro. De totale investering voor het laadpunt bij mij kwam op 1400 ex. btw.
 
Hoi,
inmiddels 4.000 km verder met i3. Iemand ervaring met de volgende zaken?
- Regelmatig stopt het laden bij 99%, de hoofdzekering van de groep knalt er dan uit. Het ligt niet aan de groep, want andere elektrische auto's laden probleemloos (volvo, tesla).
- ik kom met laadsnelheid bij lange na niet op 16A, terwijl de groep wel zo gezekerd is en de auto dat zou moeten halen. Is dat bij een van jullie een bekend gegeven?
- foutmelding gehad van aandrijflijn, in engelse posts lees ik dat dit ook vaker voorkomt. Iemand ervaring mee, en ervaring met de oplossing?

en ik kan de dvd-speler niet vinden:)

Bedankt!
 
jfk said:
Hoi,
inmiddels 4.000 km verder met i3. Iemand ervaring met de volgende zaken?
- Regelmatig stopt het laden bij 99%, de hoofdzekering van de groep knalt er dan uit. Het ligt niet aan de groep, want andere elektrische auto's laden probleemloos (volvo, tesla).
- ik kom met laadsnelheid bij lange na niet op 16A, terwijl de groep wel zo gezekerd is en de auto dat zou moeten halen. Is dat bij een van jullie een bekend gegeven?
- foutmelding gehad van aandrijflijn, in engelse posts lees ik dat dit ook vaker voorkomt. Iemand ervaring mee, en ervaring met de oplossing?

en ik kan de dvd-speler niet vinden:)

Bedankt!

Hoeveel Amp is je hoofdzekering? Is het echt de hoofdzekering of de groep? De stroom zou toch echt de waarde van de zekering moeten overschrijden om er uit te vliegen. Als de stroom net iets hoger is dan de nominale waarde duurt het langer voordat die eruit vliegt.
Heb je de 32A laadoptie? Wat voor lader heb je?
 
Lecram said:
jfk said:
Hoi,
inmiddels 4.000 km verder met i3. Iemand ervaring met de volgende zaken?
- Regelmatig stopt het laden bij 99%, de hoofdzekering van de groep knalt er dan uit. Het ligt niet aan de groep, want andere elektrische auto's laden probleemloos (volvo, tesla).
- ik kom met laadsnelheid bij lange na niet op 16A, terwijl de groep wel zo gezekerd is en de auto dat zou moeten halen. Is dat bij een van jullie een bekend gegeven?
- foutmelding gehad van aandrijflijn, in engelse posts lees ik dat dit ook vaker voorkomt. Iemand ervaring mee, en ervaring met de oplossing?

en ik kan de dvd-speler niet vinden:)

Bedankt!

Hoeveel Amp is je hoofdzekering? Is het echt de hoofdzekering of de groep? De stroom zou toch echt de waarde van de zekering moeten overschrijden om er uit te vliegen. Als de stroom net iets hoger is dan de nominale waarde duurt het langer voordat die eruit vliegt.
Heb je de 32A laadoptie? Wat voor lader heb je?

De hoofdzekering bepaald niet met hoeveel ampère je laad, dat doet de interface elektronica in de laadpaal (mode 3) of jouw auto als je een mode 1 laadaansluiting gebruikt. De standaard laadkabel die bij de i3 geleverd wordt is een mode 1 kabel en dan moet je de laadstroom in het 'laden' menu onder instellingen instellen. Als ik het goed heb zijn de niveaus dan Laag=6A, Middel=8A en Hoog is 10A.

Dat de zekering van de groep eruit knalt aan het eind van de laad cyclus is vreemd. Bij de laatste paar % lading gaat de auto zelf al terug naar iets van 1,2kW (4A).

PS: Je kunt DVD bestanden afspelen als je die via een USB stick upload!
 
DriveI said:
Wat me wel opvalt is dat de installatiekosten van een laadpaal vaak net zo hoog zijn als de aanschaf van de laadpaal zelf.
Dat valt wel tegen... :(

Ik heb zelf een Wallb-E eco aangeschaft en een offerte gevraagd voor installatie. Dat was rond de EUR 380 voor 15 meter kabel, een extra aardlekautomaat en de hele boel aansluiten. Uiteindelijk toch besloten om het zelf te doen :D
De Wallb-E eco kost EUR 530 en aan onderdelen (grondkabel, aardlekautomaat 25A, kWh meter) was ik EUR 235 kwijt.
 
Het VIN is bekend! Eerst mogelijke leverdatum is 16-5. Er zit schot in de zaak.
Tijdens Paasweekend heb ik de demo van de dealer mogen gebruiken. Het hele weekend heb ik tests kunnen doen en ik ben meer enthousiast dan eerst. Can't wait!
 
Hi guys,

vinden jullie het ook vrij stil blijven bij Fastned ? De teller staat nu al weer een tijdje op acht stations...
Ze hebbn wel nieuwe bestickering op de ABB zuil en de App lijkt eraan te komen, maar de bouw gaat blijkbaar niet zo rap op het moment.

Steven
 
Stevei3 said:
Hi guys,

vinden jullie het ook vrij stil blijven bij Fastned ? De teller staat nu al weer een tijdje op acht stations...
Ze hebbn wel nieuwe bestickering op de ABB zuil en de App lijkt eraan te komen, maar de bouw gaat blijkbaar niet zo rap op het moment.

Steven
Het 9e station staat er al. Half april ben ik er langs gereden en toen stonden alleen de laders er nog niet.

Als je het boek leest begrijp je waarom het zo lang duurt. Ambtenaren die niets snappen van elektrisch vervoer
 
Back
Top