Nederland

BMW i3 Forum

Help Support BMW i3 Forum:

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, and others.
Net een telefoontje van de dealer gekregen. De nog niet officiële verwachting is nu week 18. Ik hoop daar maandag meer duidelijkheid over te krijgen.
 
Zelfde verhaal als bij mij. Gaf hij ook een reden? Ik snap het namelijk niet de eerste REx-en zijn al uitgeleverd...

Dit is bijna 1,5 maand vertraging.
 
GMac67 said:
Zelfde verhaal als bij mij. Gaf hij ook een reden? Ik snap het namelijk niet de eerste REx-en zijn al uitgeleverd...

Dit is bijna 1,5 maand vertraging.

Hij wist het niet, moest nog antwoord krijgen van BMW. Erg jammer, maar je doet er weinig aan.
 
BMWi3RexNL said:
Mijne is 24 dec besteld, week 6 geproduceerd en word komende week geleverd (productie was week 6)

Ben benieuwd!

Nou, ik ook.... Snap ik niet echt. Heeft misschien met kleur en/of uitvoering te maken, maar zou mij verbazen. Hoorde iets van telkens wijzigende productiedata in het BMW-systeem.
Zoals gezegd mijn Rex 14-12 besteld. Levering zou ± 12 weken, dus ± week 10-2014 zijn. Intussen officieus eind week 13. Mag hopen dat dat definitief wordt bevestigd....
 
Ik begin er steeds minder van te begrijpen. Er zitten wel erg grote gaten tussen de bestelweken en de leverweken. Ben benieuwd wat ik volgende week te horen krijg.
 
Ik heb even een tabelletje gemaakt van de besteldata en leverdata. Er zit in ieder geval géén lijn in.

Klopt dit bij iedereen?

Naam--------besteld--------leverweek
Lecram------31-12-2013----18
BMWi3RexNL-24-12-2013----10
GMac67------21-12-2013---19
Stevei3------04-10-2013-----7
Piekepuk-----16-12-2013----15
Simon -----------------------7
izenp---------14-12-2013----13
 
Lecram said:
Ik heb even een tabelletje gemaakt van de besteldata en leverdata. Er zit in ieder geval géén lijn in.

Klopt dit bij iedereen?

Naam--------besteld--------leverweek
Lecram------31-12-2013----18
BMWi3RexNL-24-12-2013----10
GMac67------21-dec--------19
Stevei3----------------------5
Piekepuk-----16-12-2013----15
Simon -----------------------7
izenp---------14-12-2013----13

Die van mij BMWi3ReNL klopt! vandaag even gekeken en de i3 staat idd bij de dealer. Duurde na productie nog wel aardig lang, week 7 in NL week 10 rijden
 
Gisteren in gebruik genomen BMW i3 REX :D
Eerste ritten gemaakt, met volle accu vertrokken , range 125 km
Totaal 94 km gereden , bij thuis komst nog 3 km over. :roll:
Juist voor thuiskomst begon de motor mee te lopen.
30 km snelweg de rest binnendoor.
Net aan de prik gehangen Thuis 220V , geeft dan aan 8 uur en 50 minuten laadtijdig tot volle accu.
 
Robi3 said:
Gisteren in gebruik genomen BMW i3 REX :D
Eerste ritten gemaakt, met volle accu vertrokken , range 125 km
Totaal 94 km gereden , bij thuis komst nog 3 km over. :roll:
Juist voor thuiskomst begon de motor mee te lopen.
30 km snelweg de rest binnendoor.
Net aan de prik gehangen Thuis 220V , geeft dan aan 8 uur en 50 minuten laadtijdig tot volle accu.

Gefeliciteerd!

Wanneer heb jij je i3 besteld?
 
Gister de rex opgehaald, range ca. 300 km bij eco pro. Dit bleek aardig te kloppen, rustige route via B wegen met afslagen, rotondes en stoplichten.

thuis even opgeladen via 220, vanochtend lekker op temperatuur!!

Vandaag richting Utrecht, alleen snelweg; geen terugwinning van energie, range nog geen 90km elektrisch....

Het is een fantastische auto, stil en glijdt over de weg.
 
BMWi3RexNL said:
Gister de rex opgehaald, range ca. 300 km bij eco pro. Dit bleek aardig te kloppen, rustige route via B wegen met afslagen, rotondes en stoplichten.

thuis even opgeladen via 220, vanochtend lekker op temperatuur!!

Vandaag richting Utrecht, alleen snelweg; geen terugwinning van energie, range nog geen 90km elektrisch....

Het is een fantastische auto, stil en glijdt over de weg.


Lucky You!
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Aan de leveringstermijnen kan ik geen touw vastknopen. Die van mij werd 10 dagen eerder besteld…….. en komt volgens de laatste berichten pas week 13?
Hoe dan ook, zal weinig anders opzitten dan gewoon afwachten….
 
Hallo collega i3 rijders,

Ik heb mijn i3 Rex op 16 december besteld, maar nog niets vernomen van de dealer.
Initieel werd week 8 opgegeven voor levering.
Maar op zich vind ik het niet erg.
De snellaad optie heb ik trouwens niet genomen.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een laadpaal?
Ik las laatst dat Enexis of Essent goedkopere laadpalen hebben ontwikkeld.
Maar het lijkt erop dat het alleen publieke laadpalen zijn :? .

Groeten.
 
DriveI said:
Hallo collega i3 rijders,

Ik heb mijn i3 Rex op 16 december besteld, maar nog niets vernomen van de dealer.
Initieel werd week 8 opgegeven voor levering.
Maar op zich vind ik het niet erg.
De snellaad optie heb ik trouwens niet genomen.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een laadpaal?
Ik las laatst dat Enexis of Essent goedkopere laadpalen hebben ontwikkeld.
Maar het lijkt erop dat het alleen publieke laadpalen zijn :? .

Groeten.

Hoi!

Ik heb de laadpunt bij de lokale installateur besteld. Die levert de lader turn key op, inclusief bestrating en dergelijke. Door er nog een extra lange laadkabel bij te kopen kwam ik op de minimale 2500 euro uit, waardoor ik van de MIA en KIA gebruik kan maken. Netto investering is dan ca. 500 euro.

Voor het laadpunt moet je weten of en hoe je het verbruik wilt meten, met hoeveel ampere je wilt laden en hoe je de lader aanstuurt. Ik heb voor een 32A EV box gekozen die wordt gestart met een pas en de afrekening verloopt via EV Box ivm belasting opgave. De lader wordt op een aparte fase aangesloten op 24A.
 
Lecram said:
Hoi!

Ik heb de laadpunt bij de lokale installateur besteld. Die levert de lader turn key op, inclusief bestrating en dergelijke. Door er nog een extra lange laadkabel bij te kopen kwam ik op de minimale 2500 euro uit, waardoor ik van de MIA en KIA gebruik kan maken. Netto investering is dan ca. 500 euro.

Voor het laadpunt moet je weten of en hoe je het verbruik wilt meten, met hoeveel ampere je wilt laden en hoe je de lader aanstuurt. Ik heb voor een 32A EV box gekozen die wordt gestart met een pas en de afrekening verloopt via EV Box ivm belasting opgave. De lader wordt op een aparte fase aangesloten op 24A.
@Lecram
Is geen (woon)huis-/tuin-/keuken-aansluiting, mag ik aannemen? Met een navenant hoger (?/maand) vastrecht-bedrag aan de netwerkbeheerder?
 
izenp said:
Lecram said:
Hoi!

Ik heb de laadpunt bij de lokale installateur besteld. Die levert de lader turn key op, inclusief bestrating en dergelijke. Door er nog een extra lange laadkabel bij te kopen kwam ik op de minimale 2500 euro uit, waardoor ik van de MIA en KIA gebruik kan maken. Netto investering is dan ca. 500 euro.

Voor het laadpunt moet je weten of en hoe je het verbruik wilt meten, met hoeveel ampere je wilt laden en hoe je de lader aanstuurt. Ik heb voor een 32A EV box gekozen die wordt gestart met een pas en de afrekening verloopt via EV Box ivm belasting opgave. De lader wordt op een aparte fase aangesloten op 24A.
@Lecram
Is geen (woon)huis-/tuin-/keuken-aansluiting, mag ik aannemen? Met een navenant hoger (?/maand) vastrecht-bedrag aan de netwerkbeheerder?

Ik heb nu als hoofdaansluiting 1x35A en dat wordt 3x25A. Dat is een eenmalige aanpassing van nog geen 200 euro. De vaste lasten blijven gelijk. Als ik naar 3x35A zou gaan zou het fors duurder worden (vreemd genoeg).

EV box kan de laadstroom instellen op max. 24A, dus nét onder de 25A om te voorkomen dat de hoofdzekering eruit vliegt. De i3 is daarmee in 4 uur geladen, 1 uur langzamer dan 32A.
 
Bedankt LecraM.
Ben je tevreden over de installateur? We hebben allebei dezelfde woonplaats.
Ik ben ook bezig met zonnepanelen, maar als lekker vlot in een keer laten installeren zit er niet in...
 
DriveI said:
Bedankt LecraM.
Ben je tevreden over de installateur? We hebben allebei dezelfde woonplaats.
Ik ben ook bezig met zonnepanelen, maar als lekker vlot in een keer laten installeren zit er niet in...
Tot nu toe wel, alhoewel hij as vrijdag de boel komt installeren. Het is Geveke uit Schiedam
 
DriveI said:
Bedankt LecraM.
Ben je tevreden over de installateur? We hebben allebei dezelfde woonplaats.
Ik ben ook bezig met zonnepanelen, maar als lekker vlot in een keer laten installeren zit er niet in...
Ik heb zelf mijn laadpunt laten installeren door NewMotion. Ben er zeer tevreden over. Je zou daar eens naar kunnen kijken, ze hebben combi aanbiedingen op de zonnepanelen.
 
Back
Top